• Niini

    Bröllopsresa maj/juni

    Vi skulle vilja ha tips på bra ställen att åka på bröllopsresa till. Vi gifter oss 21 maj och skulle gärna åka direkt efter, d.v.s. typ 23.5-2.6.


    Vi vill ha romantik, sol, värme, upplevelser.. Har funderat lite på Maldiverna och Bali. Dock är det senare alternativet liite väl saftigt pris..

  • Svar på tråden Bröllopsresa maj/juni
  • CeciliaJarl

    Orlando ska vi åka till, det är det bästa stället i världen om man älskar upplevelser. Det är varmt, soligt och romantiskt. Jag har varit där 7 gånger innan, varav en gång med Felix. Besöka Disney World, Universal, Sea world osv. Det finns bra med saker att göra, man har aldrig tråkigt! :)


  • Lúz de mi vida

    Bra tråd! Jag har också en fundering angående br.resa i början av juni. Om man vill ha en mer budgetvariant på resa, har ni några tips? Var är det mycket sol och lite regn om man inte vill åka till andra sidan av jordklotet? ;)

  • Niini
    Lúz de mi vida skrev 2010-08-19 12:16:30 följande:
    Bra tråd! Jag har också en fundering angående br.resa i början av juni. Om man vill ha en mer budgetvariant på resa, har ni några tips? Var är det mycket sol och lite regn om man inte vill åka till andra sidan av jordklotet? ;)
    Jomen det blir ju Vasa det då, Finlands soligaste stad ;) *skryter absoluuuut inte*
  • Vi2alltid

    En grekisk ö kan verkligen rekommenderas! Snacka om sol, romantik och även upplevelser.

  • Lúz de mi vida

    Ja, Finland är fint :) Men påminner lite väl mkt om Sverige.. Jag vill ha turkost vatten och och exotisk hetta ;) Grekland har jag besökt flera gånger, men tack ändå. Något annat som kan rekommenderas? Italien?

  • Niini
    Lúz de mi vida skrev 2010-08-20 12:44:58 följande:
    Ja, Finland är fint :) Men påminner lite väl mkt om Sverige.. Jag vill ha turkost vatten och och exotisk hetta ;) Grekland har jag besökt flera gånger, men tack ändå. Något annat som kan rekommenderas? Italien?
    Rekomenderar Malta :)
  • Lúz de mi vida

    Men just det ja.. Är det en bra tid att åka dit? Man vill ju inte gärna åka dit under den regnigaste veckan på året ;)

  • Niini

    Skulle nog säga det är helt ok :) var dit en vecka i början på maj för nåt år sen o de hade ganska lika väder som här då. Så kanske aningen varmare än här i juni då :)

  • mikmon

    om man vill åka inom europa men ändå ha det riktigt vackert och god mat så skulle jag valt Sardinien eller Sicilien!!!

  • Lúz de mi vida

     


    Niini skrev 2010-08-20 19:22:38 följande:
    www.maltaweather.com/climate.shtml www.climatetemp.info/malta/   Helt ok enligt mig om man inte gillar för varmt :)
    "Lagom" varmt är bäst.. Malta kan vara ett alternativ då..

     



    mikmon skrev 2010-08-20 19:38:27 följande:
    om man vill åka inom europa men ändå ha det riktigt vackert och god mat så skulle jag valt Sardinien eller Sicilien!!!
    Vi har pratat lite om Italien och då har både Sicilien och Sardinien förts på tal. Har du varit på båda öarna?
  • Fårävvör

    Hej,


    Vi gifter oss 28 maj nästa år och funderar också på  det här med bröllopsresa... Från början hade vi tänkt åka till Kalifornien, men eftersom den resan blir nu i höst är jag inne på att åka på en kortare resa efter bröllopet istället. Först var jag inne på Rom eller Portugal, men Sardinien, Sicilien eller Korsika låter ju inte så tokigt det heller!

  • BangBang

    Vi gifter oss den 28maj och tänkte sticka iväg ett par veckor efter. Vår resa går till Italien och Amalfikusten, kapri mm.
    Bilade runt gardasjön för ett par år sen och det är den bästa resan vi gjort. SÅÅÅ vackert och mysigt överallt, god mat och dricka!!

  • Jasso

    Vill man ha budget så är Kroatien heelt fantastiskt, man kan antingen ha det mysigt på någon av öarna eller åka runt bland olika vingårdar. Perfekt i Maj. Annars är ju Amalfikusten underbar, dock mkt dyrare.

  • Fårävvör

    Någon som vet hur prisläget är på Sicilien, Sardinien eller Korsika jämfört med Amalfikusten?

Svar på tråden Bröllopsresa maj/juni