• SophiaoJonny

    Hjälp med smekmånad i november!?

    Nu är vi gifta (24/7) och nu ska vi bestämma vart vi vill åka, men det visade sig att det var ganska svårt... Så nu tänkte jag höra med andra brudar och brudgummar om ni har några tips att ge oss?

    Vi vill åka i slutet på oktober början av november i år och vi ska vara borta en vecka, vill att det ska vara romantiskt och hyfsat varmt... Vi åker utan barn. 

    Så har ni några tips berätta!

    //Sophia & Jonny 

  • Svar på tråden Hjälp med smekmånad i november!?
  • SophiaoJonny

    Tack för alla svar,
    Hade varit "lättare" att hitta resmål om man hade kunnat vara borta i två veckor, men vill ju inte riktigt vara borta från ungarna, så länge...

    Men vi letar vidare, känns som det börjar bli dax att boka, eller så kanske man rent av ska chansa och ta en sista minuten.. och se vart vi hamnar...

    //Sophia

  • Aeternum

    Hihi, jo jag var "tvungen" att boka till Maldiverna just för att jag vill ha en riktigt romantisk & underbar "honeymoon"

    Blev lite ändrade datum då bungalowen (?) vi bokat på Kuredu var fullbokat, men å andra sidan gjorde det att vi istället tog tag i saken & bokade direkt med AAA-resorts på Filitheyo (efter Linda Hä´s rekomendationer, www.maldivernakoll.se) som egentligen var vårt första handsval.
     
    Visst hade vi velat vara borta längre när man åker på en sådan resa, samtidigt så vill vi inte vara borta längre från barnen vi heller. Sen ska det dessutom passa in med barnvakter osv osv... Och 8 dgr borta kommer trots allt kännas som en underbar semester (trots att jag knappast skulle ha sagt det innan vi fick barn, då tyckte jag 2 veckor på en längre resa var alldeles för lite!!!)

    Så nu när vi bokat flyg & boende själva hamnade vi på
    16499: för flyg tor 2 personer
    4211:- transfer / 2 pers
    5 nätter superior villa: 9182 inkl Halv pension
    1 natt water villa: 4100:- inkl Halv pension

    Priserna är inte exakta då jag bara översatt från USD, ev uppgraderar vi till AI, men väntar tills vi kommer fram.
    Sen tillkommer det säkert något mer, men i det stora hela landar det alltså på ca:
    33992 :- plus reskassan =)

    Sista minuten är ju en chansning, inte alla gånger det blir så mkt billigare - å andra sidan är det ju lite spännande att inte alls veta vart man ska & vart man hamnar!!!

  • miris

    Violator - det är nu i år, i november, vi vill åka. Eller möjlien oktober.

  • Violator

    Miris: Ok, tänkte att om det var nästa år så hade jag ju haft lite mer information. Men nu kanske vi ses där istället? =)

  • miris

    Violator - Man kunde hoppas, men det blir nog något närmare skulle jag tro. Kanarieöarna eller så. Inte lika exotiskt, men det är sol & utomlands och säkert jättebra ändå. Skönt att inte åka alltför långt om vi tar med dottern. Men vi har inte bestämt oss än. Har mailat en som jobbar med reseförsäljning som är en släkting till min man. Får se vad hon har för förslag.

  • Violator

    Miris: Om ni inte vill åka så långt och bara är ute efter typ sol och bad så rekommenderar jag Sharm El Sheik i Egypten. Man kan välja att bara ligga på stranden eller vid poolen eller göra snorkelutflykter eller titta på pyramider. Och det är större solsäkerhet i Egypten än Kanarieöarna. Snorklingen var FANTASTISK. Vi bodde på Dive Inn och det var inte speciellt på nåt vis men det var rent, trevlig personal och grym pool. Buss till stranden ett par gången om dagen fungerade utmärkt.


    Men bra att ni har något proffs att fråga =)

  • miris

    Violator - Tack för tipset! Får kolla lite olika alternativ..

  • Moi mokulat

     


    Aeternum skrev 2010-08-07 23:03:47 följande:
    Har precis bokat till Maldiverna 30/10-7/11Ska bli helt underbart!!!! Hade jag inte varit insnöad på att jag var "tvungen" att åka till Maldiverna på bröllopsresa hade jag velat åka till Sri Lanka. Hittade superbilliga resor dit i okt/november.Kap Verde?Lycka till med ert letande!

    Vad är superbilliga resor?

  • blikarlsson

    Kan ni tänka ewr att åka i mitten av oktober så kan jag varmt rekommendera cypern! Kort flygresa, en vecka, lugnt och vackert, varmt både i luften och i havet och kanonstränder! Speciellt Nissi Beach, som klassas som en av Europas allra bästa stränder! Maten är god, och alla "partajare" har rest därifrån. I oktober är det mest långliggare och pensionärer, en och annan barnfamilj. Inte är det speciellt dyrt där heller (lite billigare än i Sverige) Lycka till med sökandet!

  • Aeternum

     


    Moi mokulat skrev 2010-08-16 20:03:25 följande:
      Vad är superbilliga resor?

    Hmmm om jag inte minns helt fel så var det 2 veckor på 5-stjärnigt hotell med all inclusive, Sri lanka 2 personer för ca 20´000. Fanns enklare boende oxå för ca 16´000.

    Sen är ju allt relativt förstås.... Men jag tyckte det var billigt =)

Svar på tråden Hjälp med smekmånad i november!?