Hur många vigselprogram
Som rubriken lyder,
Hur många vigselprogram gör ni? Känns onödigt att göra ett till varje gäst. Vad tror ni om ett per par + ett par som backup?
Som rubriken lyder,
Hur många vigselprogram gör ni? Känns onödigt att göra ett till varje gäst. Vad tror ni om ett per par + ett par som backup?
Jag planerar att göra ett per gäst, vill ju inte att det ska ta slut och de som kommer sist inte får några... Men vårt vigselprogram är bara ett A4 så det blir inte alltför mycket papper attskriva ut även om vi är ca 85 gäster. Tror dock att jag får några över. Jag kommer inte göra till barnen yngre än 6 år.
Vi planerar att skriva ut ett per par plus några extra. Tror att det blir många över om man räknar med ett per person.
En Per familj + nån extra har jag gjort. Beror ju lite på om man bara har vanligt papper så är det ju enkelt att göra många, men jag har lagt ner ganka mkt på mina så jag har gjort ett per famlilj
Jag har gjort 120 stycken och det är 90 gäster. Räknar med att det kommer några extra för vi gifter oss där jag växte upp (föräldrars kompisar osv) och vill inte behöva stressa upp mig och lita på att folk kommer dela. Det vet man ju faktiskt inte. Tog typ en dag men tyckte att det var värt det.
1 per gäst då vi har texten till psalmerna i så att man slipper psalmboken.. vi har 38 gäster och kommer göra ca 50 stycken. präst och kantor kan också behöva 1, sen vill man eller iaf jag spara ett att ha som minne..
vi hade en per gäst + 10 extra ifall någon skulle komma till kyrkan och kolla. Det blev inte ett enda över
Jag har gjort vigselprogramet i två spalter på en A4. På så sätt får jag två vigselprogram per utskrift (har inte med texterna i psalmerna då man får en psalmbok då man går in i kyrkan).
Vi har 100 gäster, jag kommer att skriva ut 150 program då jag vet att det kommer folk som inte ska vara med på festen. Vi gifter oss där jag växte upp och kompisars föräldrar etc. kommer att komma.
Jag vill gärna att alla ska få ett eget.
Vi har bjudit in 108 gäster och jag gör 60 vigselprogram, tycker att det räcker gott. Inte ska folk sitta och titta i det när de kan titta på mig i min klänning.......
Hej,
Vi har 75 gäster och jag kommer göra 100st vigselprogram.
Våra vigselprogram är ganska enkla. Får ut tre st per A4.
Tänker att alla gäster som vill ska ha möjlighet att få.
Sen vet jag att fler kommer till kyrkan än vad som är bjudna, arbetskollegor, solistens föräldrar, näbbarnas mor och far föräldrar osv. Så tycker att även de ska kunna få ett vigselprogram.
Sen är det ju svårt för värdparet att kunna hålla isär vilka som är bjudna och vilka som inte är det!
Till vårt bröllop hade vi 50 bjudna och skrivit ut ca 60 program, men till kyrkan, som är öppen för alla, kom det ca 80 personer!! Det hade vi inte alls räknat med (även om det var jättekul att se sina gamla arbetskamrater t ex) så det blev att dela på vigselprogrammen för de som anlände sist till kyrkan.
SKriver man bara ut vanliga a4-papper så är det ju tämligen enkelt att skriva ut lite extra.
Jag har gjort mina för hand på dyrt papper så jag göra bara ett/familj.
Sen är vi tämligen säkra också på att det inte kommer några objudna eftersom vi inte är i kyrkan utan utomhus och heller inte haft någon annons i tidningen eller på annat sätt "gått ut" med att vi gifter oss.
Men jag tror absolut inte att några gäster har något emot att behöva dela som det blev på ert bröllop