• Greeneyes

Smart tips så inte behån syns under klänningen!

Hej!
    Jag tänkte dela med mig av ett superbra tips som jag fick när jag var ute och provade klänningar. Det är ju oftast problematiskt att klänningen glider ner eller behån upp ex bak i ryggen. Tipset: Sy dit två hällor (tänk er som man trär skärpet genom på jeans etc), på varsin sida av ex dragkedjan, fast på insidan av klänningen så klart. Så kan man sedan trä behån igenom dessa hällor innan man knäpper den, och den åker garanterat inte upp

Hoppas det hjälper nån!

Skottland
  • Svar på tråden Smart tips så inte behån syns under klänningen!
  • Marängtrollet

Vilket jättebra tips! Att jag inte har tänkt så långt..? Mycket i hjärna nu dock=)
    Tack så mycket!

• Grodfrun

Smart. En del klanningar har sana hallor i axelbanden sa att inte bh-banden ska synas, finns inga sadan kan man sy dit det med (fast med en liten knapp da eftersom man inte kan tra igenom bh-banden ).

Sen maste jag ju bara lagga till att om BH:n aker upp i ryggen har man fel storlek ;)
    Da kan man prova att ga upp en kupstorlek och ner en storlek i omkrets, dvs ist for B85 prova C80.

• Marängtrollet

Ja, det kanske är det som är tokigt? Tack Grodfrun, ska kolla om jag "krympt"..=)

• Greeneyes

Grodfrun skrev 2010-07-26 11:21:22 följande:
    Smart. En del klanningar har sana hallor i axelbanden sa att inte bh-banden ska synas, finns inga sadan kan man sy dit det med (fast med en liten knapp da eftersom man inte kan tra igenom bh-banden ).Sen maste jag ju bara lagga till att om BH:n aker upp i ryggen har man fel storlek ;)Da kan man prova att ga upp en kupstorlek och ner en storlek i omkrets, dvs ist for B85 prova C80.

...eller så har man en klänning som inte sitter helt 100 och kanske åker ner liiite... och då är det ett smart trick

• Marängtrollet

Hi hi, tror jag garderar mig då och gör både ock! =)

Svar på tråden Smart tips så inte behån syns under klänningen!