Hur göra festhäfte i word?
Läser om personer som gör festhäftena i Word och då har då ställt in liggande eller stående dokument. Hur gör man då? Finns det någon inställning man kan göra? Jag har det nya word om det spelar någon roll...
Läser om personer som gör festhäftena i Word och då har då ställt in liggande eller stående dokument. Hur gör man då? Finns det någon inställning man kan göra? Jag har det nya word om det spelar någon roll...
Först ändrar du i Utskriftsformat till liggande och sedan lägger du två spalter. Svårare än så är det inte
oj, men blir det inte jobbigt att hålla koll så det blir rätt sidor i rätt följd?
de finns nån tidigare tråd om hur du hittar inställningar med sidor å sånt! Kommer inte ihåg vad den hette...
Där stod de hur man skulle göra för att få dom numrerade sätt...
ska kolla om jag kan inboxa dig mallen...
kunde inte skicka den... Leta i tidigare trådar så hittar du den nog! De va inte så länge sen jag såg den...
Här hittade jag den! Du får leta lite på sidan men där hittade jag nån mall
kortdesign.se/default.aspx
Tack så mycket
Måste bara få fråga, jag lyckas inte hitta vad jag fixar två spalter?
Och sedan , blir det inte så att om man skriver en text på ett A4 så hamnar texten på s1 och s.2 i festhäftet när man ska ha s2 + s 15 (sista sidan)?
Eller är jag ute o cyklar, kan någon vänligen själv förklara hur man gör :(
ps. läste vad sanna2010 skrev, men det gällde väl festhäften i A4 format?
Hjälp...
Hej tjejer!
Börja med att gör ett likadant häfte på vanligt papper hemma och skriv vad ni har tänkt på varje sida.
Gör häftet avlångt om du ska ha det eller vad du nu väljer.
ex. första pappret skrev jag menyn på ena spalten och på den andre spalten skrev
jag tack ord till människor som hjälp oss.
på andra pappret skrev jag nambetydelse på första spalten och den andre spalten
skrev jag en sång
när jag sedan skriver ut det i datan så skriver jag ut första o andra sidan så att det blir en sida.
men som sagt börja med att göra ett eget hemma för hand så du vet hur det ska se ut
hoppas du förstår
vart finns du?
Hej!
Bor i stockholm.
Jag vet ungefär hur det ska se vad på vilken sida osv.. kommer bli 40 sidor
Men körde fast just vad gäller spalter.. du skriver alltså allt på en och samma sida? I liggande eller stående format?
menar du att du skriva texten liggande över ett helt A4 och sedan skriver ut i två spalter?
förstår inte riktigt... :/
Jag har alltså gjort en innehållsförteckning (vet inte om man brukar ha med det?) men jag tänkte ha det på förstasidan.
Min text ser ut så att jag har skrivit ut sida 1 på ena halvan av A4 och sedan i liggande format, skrivit ut det, och sedan vänd pappret i skrivaren men det verkar så bökigt..... måste finnas ett enklare sätt.
Nu TROR jag att jag har löst det.....
Jag har skrivit en text på A4, med sida 1 och sedan s 40, därefter ändrat till liggande format och sedan två spalter. Då hamnade s 1 först och sedan sida 40.. det är väl rätt va?
Tack för all hjälp, nu har jag löst det!! :) jag är inte trådstartaren men hoppas MaybeBride09 oxå förstått ;)
Jag hittade i word mall en super bra variant A4 vikt stående på höjden. Minns inte vart jag hittade den, men jag kan maila om någon vill. Sedan när man skriver ut så finns det en inställning som heter manuell duplex som man bockar i, då skrivs några sidor ut sedan tar man dom och vänder dom och trycker fortsätt. Testa denna länk, www.kortdesign.se/default.aspx Lycka till