• 28augusti10

    Present till tärnor mf.

    Hej!

    Ger alla Presenter till sina tärnor, bestman, toastmaster osv.?

  • Svar på tråden Present till tärnor mf.
  • mattiasFästmö

    Vi kommer iallafall göra det, inget stort, runt 300kr. Ett symboliskt tack helt enkelt


  • 28augusti10

    vi har nämligen betalat deras kläder och smycken redan. känns lite dyrt att även köpa presenter.

  • mattiasFästmö

    okej, ja vi kommer också stå för kläder och dylikt. Smink och håruppsättning på tärnan. Men det är väl hur man känner. Vissa gör ju något eget hemma också, pysslar ihop nåt halsband eller något. och om inte annat tror jag att dom är ärade över att få vara tärna-bestman-toastmaster


  • Irish

    Av oss får våra föräldrar och brudföljet en varsin ask med chokladpraliner som tack för all hjälp!

  • Jakobsson85

    Vi betalade kläder och jag är personligen inte lika nöjd med båda tärnorna och marsalken så jag vet inte hur man ska kunna anpassa present efter insats. Min syster (maid of hopnor) har verkligen gett allt inför vårt bröllop; fixat med möhippa, gjort brudfrisyr och sminkning, hjälpt till med påklädnad, genrep, hämtat och lämnat kläder etc etc. Marsalken var till stor hjälp vid den stora dagen inte minst som en underbar toastmaster medan den andra tärnan gjorde i princip noll (var med på ett hörn av möhippan, tackade nej till genrepet! och dök upp i sista stund inför vigseln). Samtidigt har båda föräldraparen varit till riktigt stor hjälp (särskillt min mor som haft stor del i planeringen).

    Med anledning av olika arbetsinsats skulle jag vilja bjuda mina föräldrar och min syster på en riktigt fin middag. Skicka blommor till min mans föräldrar och komma på något till tärna nr 2 + marslk (som är ett par) men då något som marsalken skulle uppskatta mer än tärnan eftersom jag är rätt så besviken på henne.

    Dock knns det inte helt ok att göra skillnad på folk och folk.

  • Nåvah

    Jag ska vara tärna på en kompis bröllop och inte förväntar jag mig någon present...Jag blev väldigt glad över att få frågan och får dessutom klänningen, skorna och smycken...inte heller någon jag förväntade mig... Bruden vill bestämma och jag litar på hennes goda smak, hon vet dessutom vad jag gillar. Jag har fått smyckerna, fiiiina, och sett en bild på klänningen som ska sys upp, helt underbar!

    Nu planerar jag som bäst värlshistoriens roligaste hippa!

  • KatjaB

    vi har köpt presenter till dem som vi ville ge till. tärnorna fick sina kläder och marskalken fick fluga, näsduk och manchettknappar.
    Tärnorna fick varsin present a 350 kr tror jag och marskalken får en flaska whiskey.
    svärmor får en picknickkorg fylld med fina och bra-att-ha saker till sitt nyinköpta torp och mina föräldrar fick choklad, blommor och ett kort. Detta för att de hjälpt till med barnvakt och allmänt ställt upp mycket på oss.

    Dj och fotograf får en varsin flaska fint vin, toastmadames vet jag inte riktigt än.. hade tänkt att de skulle få nåt också o jag har redan gett dem deras klänningar nästan gratis, men de var faktistk inte så engagerade alls som jag hade hoppats, så jag kommer nog köpa lite praliner eller nåt för sakens skull men inte så påkostat.


  • zunzilk

    jag köper bara klänningen till tärnorna, resten står de för själv.
    Jag har en vän som kommer sy upp min outfit , hon kommer även göra tårtan så henne vill jag ju belöna bigtime!
    Tärnorna och toastmadame bjuder jag kanske på middag eller så tar vi en vinkväll lite för att prata igenom kvällen å sånt.

Svar på tråden Present till tärnor mf.