• zunzilk

kort hår

vad göra med håret när det är kortklippt?
    Jag vill itne ha löshår, men nog borde det väl gå att få till ngt fint med kort hår oxå?
    Tänkte göra håret själv, bara boka en tid till frissan 1 vecka innan och sätta färg och klippa.
    Hur har ni tänkt göra? Hårnålar med fina pärlor eller ngt?

• Svar på tråden kort hår
  • spunkcissi

Jag har också kort hår och tycker det är svårt att hitta någon frisyr som passar mig. Vägrar spara ut till långt eller använda löshår bara för att det är "det vanliga".. Vore ju skumt att titta på sina bröllopsbilder om typ 20 år och så har man värsta håruppsättningen om alla andra kort på en från samma tid i livet ä med kort hår?

Tack för tipsen med de två länkarna, en hel del fina frisyrer! Jag tror på som flera skrivit tidigare och som man kan se på bilderna att använda pärlor, strass, diadem och andra hårmsycken för att göra frisyren lite utöver det vanliga... =)

Hojta gärna till och lägg ut bilder på era frisyrer sedan när ni gift er! =)

• Yarrow

Jag har också kort hår. Gifte mig i lördags och bokade in en tid oss en frisör för klippning och vanlig styling.

Hon anända mitt naturliga fall och kramade ur lite lockar, gjorde en inbakad fläta i luggen och satte upp håret lite "slarvigt". Det blev så fint och jag va så himla nöjd!

• L U N A

Yarrow skrev 2010-08-31 22:40:31 följande:
    Jag har också kort hår. Gifte mig i lördags och bokade in en tid oss en frisör för klippning och vanlig styling. Hon anända mitt naturliga fall och kramade ur lite lockar, gjorde en inbakad fläta i luggen och satte upp håret lite "slarvigt". Det blev så fint och jag va så himla nöjd!

Din fristyr låter lite som jag tänkt mej. :) Har du nån bild?

Läste din beskrivning också... låter som ett färgglatt bröllop, helt i min smak!! Grattis till giftemålet förresten!

• Yarrow
    L U N A skrev 2010-09-01 11:41:24 följande:
      Din fristyr låter lite som jag tänkt mej. :) Har du nån bild?Läste din beskrivning också... låter som ett färgglatt bröllop, helt i min smak!! Grattis till giftemålet förresten!
    Tack så mycket! Det va väldigt färglatt faktiskt, både jag och min make är väldigt färgranna personer :)

Vi har inte fått våra bröllopsbildet än menjag lägger upp en bild i mitt galleri där man ser lite an frisyren i alla fall. Jag har satt upp flätan med ett vintage-hårspänne med en liten orange ros och en fjäder.

Anledningen till  just den här frisyren är alltså en gammal SideCute som inte hunnit växa ut riktigt än men det syndes inte alls :)

• L U N A

Yarrow skrev 2010-09-01 14:57:05 följande:
    Tack så mycket! Det va väldigt färglatt faktiskt, både jag och min make är väldigt färgranna personer :) Vi har inte fått våra bröllopsbildet än menjag lägger upp en bild i mitt galleri där man ser lite an frisyren i alla fall. Jag har satt upp flätan med ett vintage-hårspänne med en liten orange ros och en fjäder. Anledningen till  just den här frisyren är alltså en gammal SideCute som inte hunnit växa ut riktigt än men det syndes inte alls :)

"Det va väldigt färglatt faktiskt, både jag och min make är väldigt färgranna personer"
    Haha, underbart!! I like.

Kikade på bilden, fina ni är! Om du har lust att lägga upp fler bilder eller inboxa när ni fått era bröllopsbilder vore det kul att se. :) Både på frisyr och annat. Av vad jag kan se på på fotot verkar ert färgval och dukning vara liknande vad vi tänkt oss, alltid kul med mer inspiration! Vi gifter oss nästa sommar.

• Yarrow
    L U N A skrev 2010-09-02 11:10:38 följande:
      "Det va väldigt färglatt faktiskt, både jag och min make är väldigt färgranna personer" Haha, underbart!! I like. Kikade på bilden, fina ni är! Om du har lust att lägga upp fler bilder eller inboxa när ni fått era bröllopsbilder vore det kul att se. :) Både på frisyr och annat. Av vad jag kan se på på fotot verkar ert färgval och dukning vara liknande vad vi tänkt oss, alltid kul med mer inspiration! Vi gifter oss nästa sommar.
    Det kommer att komma upp mer bilder i min blogg så du får gärna hålla utkik där.

www.lillabrollopsmonstret.se

Vi hamnade tillslut med färgerna rosa/orange av någon anledning. Jag vet inte riktigt hur det gick till, först hittade vi min mans skjorta, sen min brudbukett o.s.v o.s.v och allt blev i samma tema tillslut. Haha. Men det kom in en herrans massa andra färger också :)

• Kirsto

Yarrow: WOW vilka fina virkade hjärtan du gjorde! Superfint! Kartan verkar också fantastisk, hoppas du visar hela senare.

• Yarrow
    Kirsto skrev 2010-09-03 09:20:43 följande:
    Yarrow: WOW vilka fina virkade hjärtan du gjorde! Superfint! Kartan verkar också fantastisk, hoppas du visar hela senare.

Tack! :) Det va verkligen uppskattade.

Jag kommer att lägga upp allt i bloggen så småningom :)

Svar på tråden kort hår