• Sommar­brud20­11
    Äldre 19 Jul 08:38
    9285 visningar
    8 svar
    8
    9285

    Utomhusbröllop och lokal???

    Hej,

    Har just börjat planera inför bröllop nästa sommar (datum inte helt bestämt). Vi skulle helst vilja ha ett utomhusbröllop, är det någon som har tips på platser runt Västerås? Jag funderade på om man kan ha på Anundshög, Djäkneberget eller liknande.

    Sen var det middagen. Vi kommer bara att bli 25-30 totalt och vill helst hålla en hyfsad budget men ändå kunna njuta (dvs inte göra allt själva, dekorera själva är dock helt ok). Någon som har bra tips på lokal, cateringfirma eller resturang som ordnar allt? Har sett att många tidigare rekomenderat Brunnby gård, vilket låter mycket lockande. Har dock förstått att de bytt ägare, är det någon som vet hur det är där sen ägarbytet förra hösten?

    Tar tacksamt emot tips på annat också t.ex. frisör, fotograf etc.

  • Svar på tråden Utomhusbröllop och lokal???
  • Junibr­ud11
    Äldre 27 Aug 15:17
    #1

    Hej och grattis till det stundande bröllopet!

    Vi tittade på Brunnby gård, de är jättetrevliga och lokalen är superfin! Vi tyckte att det blev lite för mycket pengar på hyra (5300 kr) och så fanns det ingen kyrka i närheten som var ledig.
    Vi har dessutom gäster som kommer långt från stan så då vill vi ha kyrka och lokal nära varandra.
    Men som sagt Brunnby är jättefint de har även en fin tomt på baksidan som man skulle kunnna ha vigseln i.

    Hoppas du hittar något fint ställe!!

    //Junibrud11

  • Sommar­brud20­11
    Äldre 28 Aug 07:32
    #2

    Junibrud11: Tack för svaret och grattis till ert stundande bröllop!

    Vi tycker också att 5300 kr är lite mycket. Vi kommer inte att blir fler än 25 så det blir en stor kostnad/person. Har ni hittat något annat ställe att vara på?

    Vi börjar fundera på Sätra Brunn, fördelen där är att man helt kan lämna över ansvaret för mat och dekorationer till någon annan.

  • Junibr­ud11
    Äldre 30 Aug 14:35
    #3

    Vi funderade på det också men det blev lite mycket pengar, vi blir ca 36.
    Fördelen är ju som du säger man slipper allt! Och det skulle nog vara värt några kronor extra.
    Vi var på ett bröllop på Wirsbo herrgård för ett par veckor sedan, det är mycket vackert där.
    Vi kommer att ha festen i Skerike bygdegård, lagom stort och ok pris.

    Har ni funderat på datum då?

  • Sommar­brud20­11
    Äldre 30 Aug 20:25
    #4

    Var det fint på Wirsbo. Vi var på Sätra Brunn i helgen och tittade men blev besvikna. Vi mindes stället som något mer välbevarat.

    Hur är det på Skerike är byggdegården fin? Hur stor är den och vet du vad den kostar? Ska ni gifta er i SKerike kyrka? Den kyrkan är jättemysig.

    Vi har funderat på 23 juli. Har ni satt datum?

    Har ni bokat/köpt något annat?

  • Junibr­ud11
    Äldre 31 Aug 14:07
    #5

    Skerike bygdegård är inte så stor kändes alldeles lagom för oss. Den är lite sliten invändigt men inte så farligt.
    3500 kostar den att hyra för en extra tusenlapp så sköter dom städningen, vilket känns som ett helt ok pris och såå skönt.

    Vi kommer att gifta oss 18/6.

    Vi har bokat bokat kyrka (Skerike) och bokat bygdegården men längre än så har vi inte kommit.
    Klart man är ju lååångt fram i planeringen =) men det känns som att det är så länge kvar. Fast när man tittar runt här så verkar många vara i princip klara med väldigt mycket.
    HUr långt har ni kommit?

  • Sommar­brud20­11
    Äldre 31 Aug 22:00
    #6

    Det låter ju jättemysigt!

    Vi har inte kommit så långt. Känns som att man ska vara klar med kyrka och lokal först men jag börjar ofta i andra änden. I helgen ska jag ta med en kompis ner på stan och börja kolla på klänningar. Det är lite konstigt, jag trodde att jag skulle veta precis vad jag ville ha när det gäller allt men när jag nu står här känner jag mig helt villrådig. Tur att man är två och dessutom har en stöttande familj och stöttande kompisar! :)

  • Jessic­a1979
    Äldre 27 Sep 22:14
    #7

    Hej

    Sevalla kyrka och byggdegård är jätte mysigt! Bra pris och de ligger ganska nära varandra. Där rinner ån förbi så där kan ni kanske få en mysigt utevigsel.

    Lycka till!!

  • manuoc­hkatti­s
    Äldre 13 May 12:17
    #8

    är det något som vet hur mycket de frågar per person för att gifta sig i Wirsbo (ca)?

Svar på tråden Utomhusbröllop och lokal???