• JesHed

    Hur ge pengar på ett roligt sätt?

    Brudparet önskar pengar i present men skulle vilja fynda till det lite och inte bara stoppa sedlar i ett kuvert. Någon som har nåt tips?

  • Svar på tråden Hur ge pengar på ett roligt sätt?
  • svalövsbon

    läste i något inlägg om någon som köpt en liten skattkista och fyllt den med guldtior. tyckte det var fyndigt :)

  • MrsGranath

    Gör ett sedelträd!

    Forex-presentkort om det ska användas till bröllopsresa?

  • MrsGranath
    mattiasFästmö skrev 2010-07-16 11:10:34 följande:
    om du går in på www.teknikmagasinet.se och söker på Money Maze så får du fram en liten roligare variant på att ge pengar!

     


    Ha ha, va coolt!


     

  • mattiasFästmö

     


    MrsGranath skrev 2010-07-16 11:24:57 följande:
      Ha ha, va coolt!  

    Ja jag tror den är väldigt kul och få också! lite udda sådär ^^

  • Hoppe

    jag är lite inne på samma som svalövsbon skriver om...
    de gånger jag har gett pengar i present har jag köpt en fin ask (ex i fin gräddvit kartong som ser ut som en skattkista), hämtat ut nya sedlar på banken, rullat ihop varje sedel och knutit ett litet sidenband kring varje. 
    det ser väldigt fint ut och det blir inte heller helt uppenbart vilken summan man gett.

  • Annapanna larsson

     


    Hoppe skrev 2010-07-27 16:21:06 följande:
    jag är lite inne på samma som svalövsbon skriver om...de gånger jag har gett pengar i present har jag köpt en fin ask (ex i fin gräddvit kartong som ser ut som en skattkista), hämtat ut nya sedlar på banken, rullat ihop varje sedel och knutit ett litet sidenband kring varje. det ser väldigt fint ut och det blir inte heller helt uppenbart vilken summan man gett.

    Jag håller med. Har givit en skattkista med guldtior en gång. Har även varit på ett bröllop där brudparet fick ett träd där givaren satt 20-lappar och vikt dem som fjärilar. Det var också fint.

  • Trasan99

    Vi fick bl.a. en sparbössa med penagr i och sedlar vikta till blommor, fastsatta på en kvist. Jättefint! Tidigare har jag också fått ett geleljus (hemmagjort) med tiokronor i.

  • naturtanten

    o va tufft me geleljuset... ger uttrycket bränna pengar en ny innebörd!!

    Borde kunna funka o frysa pengar med, iaf på vintern då presenten inte riskerar smälta innan den ges bort... typ tio liters hink med vatten o en burk med mynt placerad i mitten o sen in i frysen...

  • Pokaloo

    köp en stor bukett o växla ex 500-1000 kr till 20 lappar o häng upp 20 lapparna så att det ser ut som om det växer pengar ur buketten.


    Det fick min kompis när hon gifte sig men vi var två om presenten, jag o min kille, vi växlade 2000 kr till 20 o 50 lappar o så la vi ca 150 kr på en jätte stoooooor bukett från Hötorget.


    Vår present impade på alla gäster o alla andra som hade pengar o guld att "klä" bruden bleknade mot vår present hehehhehe...

  • JollyO

    Som nygift kan jag meddela att det inte var roligare att få pengar istoppade i diverse saker och ting. Lite sött när det va i en pysslig ask med någon grej som påminde om svensexan och inbjudan till något evenemang, men att få 100 guldtior i en strandhink full med sand var mer jobbigt än roligt. De rostade ju allihopa och var pinsamma att betala med... Men visst såg det kul ut.


    Skriv ett fint kort och lägg det i ett kuvert eller en liten ask! Sidenbanden lät ju iförsig lite mysigt men... Anledningen till att vi önskade oss pengar till bröllopsresa var både att vi gärna vill kunna åka iväg men också för att vi inte har plats för en massa grejer. Det betyder hej då, små söta askar och skattkistor.


  • Oniq

    Kanske färdigväxlade sedal kan vara något om paret ska åka utomlands?

  • sisssi

    Vi vek hundralappar som fjärilar och fäste i ett träd och det blev uppskattat av både brudpar och övriga gäster Vi var 4 familjer som hade gått ihop så det blev en hel del "fjärilar".

  • JesHed

     


    JollyO skrev 2010-07-28 23:37:05 följande:
    Som nygift kan jag meddela att det inte var roligare att få pengar istoppade i diverse saker och ting. Lite sött när det va i en pysslig ask med någon grej som påminde om svensexan och inbjudan till något evenemang, men att få 100 guldtior i en strandhink full med sand var mer jobbigt än roligt. De rostade ju allihopa och var pinsamma att betala med... Men visst såg det kul ut. Skriv ett fint kort och lägg det i ett kuvert eller en liten ask! Sidenbanden lät ju iförsig lite mysigt men... Anledningen till att vi önskade oss pengar till bröllopsresa var både att vi gärna vill kunna åka iväg men också för att vi inte har plats för en massa grejer. Det betyder hej då, små söta askar och skattkistor.

    Givetvis är ju smaken olika, men vi känner våra vänner så pass bra att de skulle se humorn i det! Har fått många olika idéer så vi får se vad det blir....

  • KatjaB

    Vi fick en skattkista fylld med fuldtior som de dessutom hade polerat med nåt medel så de verkligen glänste.. superkul och fin present

    Annars kan ni ju göra som en resväska och sätta massa etiketter på, en sån där barnvariant som är liten.. om det bidrag till resan tex


  • Hoffsennanen Tottoplex

    jag har sett en rolig... det va 2 SMÅ planterade träd/buskar i en avlång kruka. och mellan dessa fanns en tvättlina. och så hade de hängt upp sedlar på "tork"

  • KatjaB

     


    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2010-08-09 19:32:28 följande:
    jag har sett en rolig... det va 2 SMÅ planterade träd/buskar i en avlång kruka. och mellan dessa fanns en tvättlina. och så hade de hängt upp sedlar på "tork"

    vad gulligt


  • Sandrina

    När min bror gifte sig önskade dom sig pengar. Och i ett av paketen vart det en ask med 3 lådor och i lådorna låg tjugolappar vikta som skjortor och byxor, såg ut som en liten byrå med kläder, såg jätteroligt ut när dom öppnade! :)

Svar på tråden Hur ge pengar på ett roligt sätt?