Det här med ris...
Hur är det egentligen? Dör fåglarna om de får det i sig? Har hört så olika.. Kollat med kyrkan och för deras del var det ok iaf..
Någon som vet hur det verkligen ligger till?
Hur är det egentligen? Dör fåglarna om de får det i sig? Har hört så olika.. Kollat med kyrkan och för deras del var det ok iaf..
Någon som vet hur det verkligen ligger till?
Jag har också hört att det bara är en skröna. Fast personligen tycker jag inte att det är fint med ris, fastnar i håret och så :) Jag tycker det är mycket vackrare med bubblor.
Men det är ju så olika vad vi tycker!!!
Tack för svaren!! Det blir nog ris då
Oj vad tråkigt! Vi hade massor av bubblor, blev nästan bombarderade när vi kom ut ur kyrkan och inte en endaste fläck!
Jag hade köpt bubblor till gästerna. Och någon fick en fläck efter att ha hällt över sig. Men andra gäster hade tagit med sig ris på eget bevåg och jag måste påpeka att det gjorde rätt ont när det kastades på oss. Samt att det fastnade i håret och överallt. Urringningen var till hälften fylld av ris så på natten hittade jag nästan risgrynsgröt när jag tog av mig! ;)
Oj jag minns inte tyvärr.. det var små flaskor som såg ut som champagne...
Frågade i zooaffären hos oss och hon sa att det inte var bra för fåglarna.
Har köpt vita fågelfrön, bättre vara säker på att det inte skadar fåglarna =)
Jaha..... typiskt!! Men vi gör väl fåglarna glada då iaf! ;)
Det är ju egentligen så att gästerna OM dom vill önska brudparet lycka så kastar dom ris, som dom har med sig...Blir inte så mycket av själva grundideen om man delar ut påsar till alla... Men det klart, man vet ju inte vilka gäster som vet om det och man vill ju inte missa att bli "riskastad"!
Någon säger att det inte blir fläckar medans någon annan har råkat ut för att det blir flöckar! Ja vill verkligen inte ha ris! =( Hur gör man då da! Bubblor hade ju varit så fint!!
Hmm vad kan man mer kasta?!?!
Ja jag funderar på ris men vad ska man köpa för något ris då? Och ska man tvätta riset först? För jag har varit med om en gång att ett par bekanta som gifte sig och fick ris kastat på sig. Mannens svarta fina kostym var helt vitfläckig efter riset. Väldigt trist om det ska behöva bli så då tycker jag.
Det lättaste kanske är att köpa några sorter och testa hemma innan, och se om det blir fläckar. Vi fick ju inte fläckar alls som sagt!