• svalövsbon

gåva till vigselförrättare?

har förstått att när man vigs borgligt, så gör de flesta vigselförrättare detta ideelt. brukar man ha med en gåva eler liknande och ge denne?

• Svar på tråden gåva till vigselförrättare?
  • mattiasFästmö

Jag har då inte hört någonting om just det, däremot har jag hört att vissa väljer att fotas med vigselförättaren. vi har inte tänkt ge våran något mer än ett tack och en kram iallafall men det är säkert uppskattat om man skulle välja göra det.

• CeeJay

Lite snäll kan man väl iaf vara och ge ett bidrag.
    Personen tar sig tid att först åka och träffa er, sedan ta sig till vigselplatsen.
    Någon liten timpenning och resekostnad tycker jag man kan bjuda på

• bruden i skogen

De får betalt från kommunen

• KatjaB

vår tog betalt för resor fram o tillbaka. De får ju sin lön från kommunen.
    Det beror väl på om ni vill ge nåt extra. Vår var ju hlt okej, ingen poet kanske direkt och man kan ju tycka att hon kunde ha läst på lite mer innan än att behöva läsa innantill hela tiden. Så allt blev ju bra förstås ändå men vi har inte gett någon gåva. Tänkte skicka ett tackkort bara som en gest.

• Påfågeln

Håller helt med bruden i skogen.
    Ge ingen gåva. De får betalt.

• Katarina Michael

Ge ett tack kort som gåva efteråt, de är nog alltid uppskattat. Annars får de ju betalt av kommunen och dessutom rätt till ersättning för resan.

De är ju deras val att vara vigselförättare.

• prettylolo72

hej vi hade tänkt att gifta oss i höst på ett fartyg, men det verkar väldigt komplicerat eftersom ingen utav båtarna har någon vigselförättare ombord och finns det skärgårdspräster och isådana fall, vad kan en sådan kosta?

• Jennyåström

Vår tar 1000:- för resor o sin tid. Han har väldigt nära till flygplatsen:) Så mest är sin tid tror jag. Hade inte en tanke på att ge någonting annat. Tror inte man behöver det.

• Trasan99

Vår får betalt för vigslar i stadshuset, men de har en standard på 500:- i Göteborg som hon hade som pris.

Svar på tråden gåva till vigselförrättare?