• Japajas

    Någon ordbajsare?! :)

    Måste komma på ett heelt nytt efternamn, eftersom tydligen vill ingen av oss byta till de andra, hehe :)

    Någon som är bra på att kasta bokstäver? har försökt o försökt men kommer inte på något..
    bokstäver i nuvarandra efternamn är: D E S N A L O G H
    ändelser kan ju typ vara id, ell, eus, in ..ja typ

    Ängel den som hittar på något kul! :))

  • Svar på tråden Någon ordbajsare?! :)
  • Japajas

    mitt efternamn vägrar min sambo välja.. vi har böcker som alt men mitt mellannamn o de efternamnet blir samma som hans hemskt elaka moster..så de funkar inte.. vi får försöka forska lite i de..

  • Kattpoet

    Vad om dessa:


    Novenius?


    Novén  


    Båda kommer från Novus som betyder ny.


     

  • Japajas

    har luskat lite bland släkten och fått fram namn som vi kan ta direkt (nedstående led):

    * Böcker

    * Bager

    * Tell

    * Karp

    Något av dem snygga?!

  • Bride in leather
    Japajas skrev 2010-07-16 10:21:23 följande:
    har luskat lite bland släkten och fått fram namn som vi kan ta direkt (nedstående led):* Böcker* Bager* Tell* KarpNågot av dem snygga?!
    Nä....Böcker går fetbort samma med Karp...
  • Japajas

    Bride in leather: oki, tack :) varför inte böcker? karp förstår jag för de e inte snyggt, men böcker? :)

  • Dejli

    Ladenskogh tycker jag var fint. Sandhog, då läser jag antingen sand hog (sandsvin) vilket kanske inte är så internationellt gångbart, eller Sandhög :P


    Böcker låter inte som ett efternamn tycker jag på nåt vis... Låter konstigt med ett efternamn i "plural". Som att Strand är ett ok efternamn, men Stränder låter lite skumt. Eller Blom - Blommor, Gren - Grenar.


    Tell däremot tycker jag är jättefint! Ovanligt utan att vara "konstigt", enkelt att stava och uttala både på svenska och engelska och åtminstone jag kommer inte på nåt konstigt/elakt era eventuella framtida barn skulle bli kallade för.

  • Japajas

    tack för "analysen"! :) de är så svårt att veta hur gångbart efternamn är, man faller för namn av olika anledningar.. problemet med Tell är att jag bara har ett förnamn med två bokstäver, som på enkelska skulle bli "Mig/Mitt/Min Berätta".. så jag är kluven..

  • Kattpoet

    Bättre än min   vän med samma förnamn som du med efternamnet Hell....


    Jag finner Karp väldigt vackert,  det fin fisk och  det låter  bra på  engelska och Svenska.

  • Bride in leather
    Japajas skrev 2010-07-16 10:31:48 följande:
    Bride in leather: oki, tack :) varför inte böcker? karp förstår jag för de e inte snyggt, men böcker? :)
    Jag säger som Dejli,det låter inte bra bara
  • Dejli
    Japajas skrev 2010-07-16 10:58:21 följande:
    tack för "analysen"! :) de är så svårt att veta hur gångbart efternamn är, man faller för namn av olika anledningar.. problemet med Tell är att jag bara har ett förnamn med två bokstäver, som på enkelska skulle bli "Mig/Mitt/Min Berätta".. så jag är kluven..
    Ah, ja, då förstår jag. Det handlar ju som du säger om vad man heter i förnamn också, om det passar bra ihop.

    Jag tycker nog också att Karp är ganska fint när jag tänker på det. Det enda är väl att jag tycker det låter lite "hårt", men absolut inte fult.

  • Astro

    Vad sägs om

    Sandel?

    Logsend? 

    Sandloge?

    Slanghed? 

    Hogelsand?

    Sandelhog?

    Hedsloga?
     
    Longahed?

  • HåKa

    Japajas skrev 2010-07-16 10:21:23 följande:


    har luskat lite bland släkten och fått fram namn som vi kan ta direkt (nedstående led):* Böcker* Bager* Tell* KarpNågot av dem snygga?!

     


    Jag tycker Tell var snyggt...

Svar på tråden Någon ordbajsare?! :)