• malloh

Går det att fixa hacket i min förlovningsring?

Jag och min sambo hämtade ut våra förlovningsringar idag, och då vi kom hem och inspekterade ringarna så var det två hack i min ring (vitguldsring) som var mörkgråa och syntest väldigt bra. Nu undrar jag om någon vet om det går att fixa detta om jag för tillbaka den till guldsmedsaffären där vi köpte dem? Jag hinner antagligen inte få någon ny ring innan förlovningen äger rum. Det är inte så roligt att ha fula hack i en ring som man inte ens har använt :(

• Svar på tråden Går det att fixa hacket i min förlovningsring?
  • Karolina A

Gå tillbaka med ringen på en gång innan du har börjat använda den. Det ska inte vara hack i en helt ny ring. Stå på er så får de prioritera arbetet med din ring så att den snabbt blir klar. När är det dags för förlovning?

• malloh

Förlovningen äger rum om ca 1 vecka.

Sambons ring beställdes från tillverkaren till affären eftersom hans storlek inte fanns, och hans ring är slät och fin. Men som sagt, om det inte går att polera upp eller slipa till min ring så kräver jag nog en ny. Minsta lilla skråma syns ju bra då det är vitguld, och den blir ju endå nött med tiden så man vill ju ha en snygg ring då man lägger på den :(

Blir nog att gå tillbaka med den på måndag, jag får anses vara gnällig då men jag vill ha den i skick!

• malloh

Affären därifrån vi köpte ringarna fixade den under dagen genom att (antagligen) putsa/slipa upp den. De menade att "skråmorna" hade kommit dit då de minskade den lite åt mig innan vi gick hem, så de hade inte märkt det.

Svar på tråden Går det att fixa hacket i min förlovningsring?