• 101010 Amor vincit omnia

Hur tillkännage vigseln?

Vi ska gifta oss med endast två vitnnen närvarande.... Ni som gift er hemligt, hur har ni tillkännagett det för resten av familjen, släkten & vännerna???

• Svar på tråden Hur tillkännage vigseln?
  • TalisQualis

Vi har inte gift oss ännu (det blir i oktober för oss) men vi kommer att åka till usa och gifta oss i hemlighet. Sedan när vi kommer hem kommer vi att skicka ut bilder från bröllopet på posten till alla vi känner och berätta att "vi gifte oss". Jag kommer även att göra min bröllopsblogg "offentlig" samt ändra min relationsstatus på facebook. Sen får folk upptäcka det vartefter! Ev kommer vi ha en middag/fest för våra närmaste när vi kommer hem och då kommer inbjudan att skickas ut med bilderna!

Har ni själva några funderingar kring hur ni skulle vilja göra? Jag bollar gärna ideér då vi inte bestämt oss riktigt ännu för hur vi skall berätta!

Jag har haft en fundering på att skriva en notis i tidningen..... men jag vet inte...En liten fin tillgännagivanmde med en bild.... kanske. Jag vet inte. Risken är väll då att någon kanske tar sig illa vid när de får veta via tidningen? Men samtidigt..... en kul grej. :)

• TalisQualis

Det där med tidningen var vår första idé, men så sprack den när vi insåg att alla inte läser tidningen samt att alla bor på olika ställen och har olika lokaltidningar. Men det är som du säger, en kul grej!

Jag VET att det är flera i min omgivning som kommer ta illa vid sig/bli ledsna för att vi smiter iväg bakom ryggen på dom och dom får veta det i efterhand på ett eller annat sätt. Men, jag försöker påminna mig själv om att jag/vi faktiskt gifter oss för VÅRAN skull och inte deras. Vi har valt att vi vill ha det såhär och det känns bra för oss, så omgivningen får helt enkelt aceptera de. Vi betalar för en mycket duktig fotograf så att vi kan visa vackra bilder när vi kommer hem istället, mycket mer kan vi inte göra för vår omgivning :)

Vi har lyckligtvis våra närmsta samlade inom samma län så om vi tillkännager via tidningen så gör vi de i de två största tidningarna här, sen får de som  bor längre bort läsa de på nätet kanske... annars lär ju ryktet ändå spridas... ;)
    Det är som du säger, visserligen lär vissa bli ledsna  men det är ändå den enskildes beslut. Min mamma kommer förmodligen bli lite ledsen, men jag tror hon repar sig ;) Varför har ni valt att göra det hemligt?

• TalisQualis

Det har du så rätt i Min mamma kommer troligen också bli ledsen, men hon överlever nog ;)

För det första har vi två stora familjer och många som "måste bjudas" som vi inte vill bjuda samt att vi inte har ekonomin för ett så stort bröllop.

För det andra så tycker vi inte om att stå i centrum på de sättet och vi är inte mycket för fester.

För det tredje så är det alldeles för stor risk för bråk innom familjerna (skilja föräldrar som inte kan bete sig vuxet, allmänna bråkstakar osv)

Jag skulle nog säga att det är de tre "stora" anledningarna till att vi gjort det här valet. Sen har både jag och min blivande alltid drömt om ett "annorlunda" bröllop och när vi kom på den här idén så känndes det bara så rätt! Känns så självklart att det är såhär vi ska gifta oss

Ni då? Varför har ni valt att gifta er hemligt?

Svar på tråden Hur tillkännage vigseln?