• Webban

Romantisk plats för förlovning i Göteborg?

Hej!

Jag behöver hjälp för att hitta en romantisk plats i Göteborg med omnejd när jag ska fria till min flickvän som sommarjobbar hos sin bror i Göteborg.

Jag bor annars i Karlskrona och jag har ingen aning vilka platser som är vackra och romantiska. Snälla hjälp mig!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Romantisk plats för förlovning i Göteborg?
  • Oktoberbrud2010

Vinga fyr är jättefin, det finns dessutom en parkbänk precis nedanför fyren. Problemet är väl bara att ta sig ut dit.

Börjessons kör bara ribb-båtar ut dit nuförtiden. Och mest romantiskt är där faktiskt på kvällen efter mörkrets inbrott, då det känns som man sitter under ett paraply av ljusstrålar som snurrar över huvudet på en. Men för det krävs det att man har tillgång till en privat båt.

Övriga skärgården är också fin och lite mer lätttillgänglig. Man kan ju åka med båt från Saltholmen till södra skärgården, kostar inte mer än en spårvagnsbiljett. Tycker Vrångö med sina promenadslingor är jättefint. Sen kan man ju bara avvika lite från stigen för att hitta sin alldeles egna klippa.

Och i Tjolöholms slottsträdgård kan man hitta många fina platser för ett frieri...

Däremot tycker jag personligen inte att vare sig Liseberg eller Hjulet är speciellt romantiska platser.

Då skulle jag hellre ta en titt på Botaniska trädgården... 

• spunkcissi

Jag och min kille förlovade oss högst upp i Tornet i november för två år sedan. Det kanske inte så romantiskt enligt vissa, men vi har en historia bakom som knyter oss just dit och därför tyckte vi att det var en rolig och mysig plats att byta ringar med varandra på...

Slottsskogen tycker jag är himla mysigt, men det beror också på vad ni är för typ av människor och vad ni tycker om att göra tillsammans. Jag tycker att det kan vara romantiskt att välja en plats som speglar en som par, snarare än att den ska vara romantisk som sådan..

Lycka till! =)

• spunkcissi

spunkcissi skrev 2010-07-05 13:24:51 följande:
    Jag och min kille förlovade oss högst upp i Tornet i november för två år sedan. Det kanske inte så romantiskt enligt vissa, men vi har en historia bakom som knyter oss just dit och därför tyckte vi att det var en rolig och mysig plats att byta ringar med varandra på... Slottsskogen tycker jag är himla mysigt, men det beror också på vad ni är för typ av människor och vad ni tycker om att göra tillsammans. Jag tycker att det kan vara romantiskt att välja en plats som speglar en som par, snarare än att den ska vara romantisk som sådan.. Lycka till! =)

Tornet på Liseberg alltså.. =)

• veda

Alla platser är romantiska om man är tillsammans med rätt person, alltså sin partner... tycker man kan välja en spontan plats kanske, här känns det rätt..

vi förlovade oss hemma vid kökbordet, o vi är lika kära för det.

• Webban
    spunkcissi skrev 2010-07-05 13:25:29 följande:
      Tornet på Liseberg alltså.. =)
    Jag såg på Lisebergs hemsida att de har stängt Tornet. Då blir det Pariserhjulet eller?
  • Sputnikz81

Jag är också intresserad av att veta en bra plats att förlova sig på, Jag är inte från Gbg men har starka anknytningar dit så därför känns det också bäst för mig att göra det i denna fantastiska stad. Behöver veta en plats på bra promenadavstånd från Gothia Towers. Gärna en plats med bra utsikt över staden kvällstid och som givetvis är lite mysigt :)

• elinaakerlind

Spontant Slottsskogen med en picknick till exempel. Annars uppe vid Kronan eller vid Masthuggskyrkan (fin utsikt!).

• JollyO

Ramberget på Hisingssidan. Utsikt över hela stan och det finns en lång mur att ha lite picnick på eller sätta flickvännen på, där blev jag friad till. :)

Ett annat ställe som har utsikt ända ut till skärgården vid klar sikt är Guldhedens vattentorn, på cafeet. Inte så romantisk stämning inne men på terassen i början till solnedgång med utsikt mot havet kanske? Annars rekommenderar jag det som utflyktsmål. www.guldhedstornet.se/

• Rufsas

Lätt ute i skärgården! Så romantiskt, äkta och vackert! Det är lätt att ta sig ut med spårvagn till Saltholmen och sedan båt över till Södra Skärgården. Biljetten gäller även för båtarna.

Lycka till!

• Rufsas

Vill bara säga att jag hade nog valt en plats som man kan åka tillbaka till coh då är ju kanske det hatade hjulet en dålig idé (väldigt skilda meningar om vad göteborgarna tycker om hjulet - jag gillar det INTE).

• Fenixx

tycker också man ska ta en plats som passar en som par.

Svar på tråden Romantisk plats för förlovning i Göteborg?