• aikido­aasa
    Äldre 30 Jun 08:18
    2068 visningar
    5 svar
    5
    2068

    Hjälp! Har fått hosta bara fyra dagar innan bröllopet!


    Jag bara visste att det skulle hända något! Igår kväll började jag hosta och den är inte direkt bättre nu på morgonen. Enda turen i det här är att jag (ännu) inte har ont i halsen och inge feber som jag annars har vid dessa tillfällen.


    På lördag står jag brud och jag vill ha alla era tips och knep mot att det här eländet ska försvinna innan dess! Jag kan iaf ta det lugnt då jag har semester till augusti.


    Så kom fram nu alla husmödrar och leta fram alla era gamla tips.

  • Svar på tråden Hjälp! Har fått hosta bara fyra dagar innan bröllopet!
  • Blivan­de fru Swärdh
    Äldre 30 Jun 08:26
    #1

    När jag fick världens hosta i vintras köpte jag Bisolvon på Apoteket och hostan gick över helt på 2 dagar. Lycka till!

  • mct73
    Äldre 30 Jun 08:29
    #2

    Gumman, skynda till doktorn och säg att du ska gifta på lördag!! Viktigt att du får "ordentliga grejer" som sätter stop för hostan!!!Jag hade inte vågat chansa på en huskur i detta läget =).

    Krya på dig!!

  • jossan­kossan
    Äldre 30 Jun 08:33
    #3

    ska också gifta mig på lördag å börjar känna mig förkyld.. kanjang funkar skitbra för mig. å whiskey!=) krya på dig! positiva tankar!!

  • Bride in leathe­r
    Äldre 30 Jun 08:37
    #4
    mct73 skrev 2010-06-30 08:29:15 följande:
    Gumman, skynda till doktorn och säg att du ska gifta på lördag!! Viktigt att du får "ordentliga grejer" som sätter stop för hostan!!!Jag hade inte vågat chansa på en huskur i detta läget =).Krya på dig!!
    Håller med här.Be om en ordentlig hostmedicin.drick kanjang och varma drycker,skydda halsen när du är ute.
  • mape81
    Äldre 30 Jun 08:51
    #5

    Kan-jang funkar nog bäst INNAN man hunnit bli förkyld... iaf på mig...
    Som "huskur" har jag alltid fått höra citron-the med honung i...
    Men som andra redan sagt, gå till doktorn och få något "riktigt" så fort som möjligt!!

    Och lycka till!

Svar på tråden Hjälp! Har fått hosta bara fyra dagar innan bröllopet!