• Wine

Han är helt emot hairextensions

Nu fick jag ett litet dilemma.... har alltid tänkt att ha hairextensions på mitt bröllop.

jag har mycket tunnt skandinaviskt hår och de växer aldrig nedanför axlarna. så jag har drömt om en hairextension länge men väntat till stora dagen.

Min M2B är helt emot sånt. alltså emot allt som är fejk. han vill ha äkta vara och att jag ska se ut som jag alltid gör, för jag är som vackrast då säger han, gulligt men nu vet jag inte hur jag ska ha mitt hår!

Jag har en frisör som ska sätta upp håret på mej på stora dagen men jag måste ju veta hur jag vill ha det! Kan man göra en fin uppsättning men mitt hår?? men jag har ju inte så mycket hår att sätta upp om inte det ska se ut som att jag har kort kort hår när allt försvinner i klämmor och spännen osv...

Kan jag har det nedsläppt och bara locka till det lite kanske? jag ska ha slöja och krona under vigseln....

kanske skönast att vara naturlig, billigare också! Jag kan också hålla med honom lite om att de är fejk. Och förstå att han vill se mej som jag är när vi gifter oss...

• Svar på tråden Han är helt emot hairextensions
  • Casmel

Vi resonerar så här att vi ser varandra varje dag som vi är så på vår bröllopsdag kommer vi verkligen inte se ut som vi brukar
    Jag brukar ha platt tunt uppsatt hår och typ bara mascara men på bröllopet kommer jag va väldigt sminkad och ha hårförlängning i en haluppsättning, rakt långt och lite rockig frisyr liksom och gubben kommer ha så fina kläder så man kommer knappt känna igen honom. Jag tycker det är häftigt att kunna för en dag vara så jäkla mycker mer vacker än vad man brukar vara till vardags men alla är vi olika och vill göra på våra vis men jag tänkte bara dela med mig av hur vi tänker..

• Zia 20090618

Jag kan också förstå tanken med att se ut som sig själv. Jag vill inte titta på bröllopsfoton en vecka senare och knappt känna igen mig själv ;) Jag har också ganska tunt och tråkigt hår, så lite extra ska jag nog sätta i ändå, lite tjockare, lite längre... ;)

• alos

tycker att du ska ha det så du känner dig nöjd med håret. Det behöver inte synas speciellt mycket. Bara några slingor gör mycker utfyllnad. Är det inte viktigt för honom att din dröm går i uppfyllelse? Jag skulle ha löshår ändå tror jag.

• Niini

Tror det blir jättefint med bara lite lockar. Tycker inte man ska konstla till det så mycket på sitt bröllop, man vill ju känna igen sig själv på alla foton sen också!

• Flodis Hjärtat

Ska du ha en uppsättning så är ju extra håret bara utfyllnad och gör inte så stor skillnad. Många märker knappt skillnad f örutom att volymen på uppsättningen blir bättre. Du kan väl prata med frisören. Det kommer garanterat inte se fejk ut om du inte helt plötsligt har hår till midjan.

Lycka till!

• crea diem

Ska du ha krona bör du nog ha uppsatt hår...om du fyller ut lite grann kanske han inte märker det...kvinnlig list du vet.

• kullaberg

Jag har också väldigt tunt hår och tänkte först också ha extensions på bröllopet med mycket hårsvall, lockigt och nersläppt. Tänkte om och kom fram till att det inte var jag och vill inte titta på foton om några år och undra vem som har gift sig med min man

Så, jag bestämde mig för att ha det uppsatt. Jag har hår som räcker knappt till axlarna och som sagt väldigt tunt. Trodde att jag skulle behöva ha extensions som extra hår för att få volym på uppsättningen men när jag var och gjorde provuppsättningen så trollade min frisör verkligen med mitt hår. Hon lockade, tuperade och satte upp (hon hade någon lite skumgummigrej underst i håret också) och det såg ut som jag hade mycket mer hår än jag egentligen har, men ändå jag så att säga. Jag blev helnöjd!

Så ja, man kan göra en jättefin uppsättning med tunt skandinaviskt hår om man har en frisör som vet hur man gör. Jag hade aldrig klarat det själv dock..

Lycka till!!

• Dolly84

Men det är ju bara hår? Jag tycker att du ska göra som du själv vill, ditt val och det blir ju ändå du då.

Min BM vill att jag ska ha kort hår, det tycker han är snyggast på en tjej. Jag tycker tvärtom. Har halvlångt hår som jag sparar som bara den och ska sätta in extensions till bröllopet om fyra veckor. Jag vet att min kille kommer att tycka att jag är hur vacker som helst även om jag har långt fake-hår, det är ju fortfarande jag! Man vill ju inte se ut som man gör på vardagen när man gifter sig. Jag menar... dukningen på bröllopet är ju knappast lik den man har hemma en onsdagskväll ;)

• Skogsflickan

Jag tycker att det låter fint med att bara locka det naturliga håret men egentligen är det kanske bäst att fråga din frisör om vad som kan göras?

Jag tycker att du och din BM tillsammans ska komma fram till en lösning som passar er båda, jag förstår att du vill vara vacker men det finns olika syner på skönhet.

När min blivande svärfar och svärmor gifte sig hyrde svärmors släkt in en Make Up Artist som brukade sminka filmstjärnor, när han var klar med henne såg hon inte alls ut som sig själv utan som just en filmstjärna. Svärfar satte ner foten och nästan allt smink fick tas bort. Nu är det mer ett extremfall jämtemot hårextensions men jag håller med din BM om att naturligt är finast! <3

• Casmel

Men jag förstår inte varför man inte ska få se annorlunda och mer tillfixad ut på sitt eget bröllop. Man kommer ju se varandra eu natural sen hela livet. Håller med Dolly84 fram för fler findukningar

• Wine

Jag har pratat med honom... Min dröm är ju att se ut och känna mej som en prinsessa den dagen. Och alltid har jag sett framför mej ett längre och lockigt hår än vad jag någonsin kan åstadkomma på naturlig väg..

Jag har varit hos olika frisörer och jag har hittat en jättebra som bara ska sätta in lite hår så det blir tjockare och lite längre. Ska fortfarande se "naturligt" ut. Han är okej med det och jag tror att han absolut kommer att vara hel okej med det när han ser slutresultatet!

Jag är tacksam över att ha en man som tycker naturligast är bäst! Men den här dagen har jag drömt om så himla länge och behöver naturen liiite hjälp för att uppnå en av dom drömmarna så klart att jag måste göra det!

De va faktiskt hans mamma som övertalade mej att följa mina drömmar och att det viktigaste för honom är att jag är lycklig, det är så sant!

Så jag ska boka tid snart och jag är så himla glad och förväntansfull!!

• Wine

Nu har jag hairextensions och jag måste säga att de är ett himla bök men jag längtar efter mina prinsesslockar under bröllopet. Men efteråt klipper jag nog av det illa kvickt! Inte alls så roligt som jag trodde, men de viktigaste är ju att jag känner mej fin på bröllopet!

Min M2B tyckte det va helt ok. Bara jag är lycklig så, men de klart att han föredrar mej naturlig och de kan jag skatta mej lycklig för

• Trasan99

Även tunt, svenskt hår kan bli ganska stort om en duktig frisör tuperar, lockar osv. Jag har samma hårtyp som du och det blev inte alls platt eller trist. Våga lita på din frisör, det kan säkert bli helt fantastiskt även utan extensions!

• FelizLane

Han kommer inte märka!!!!!! Gör som du vill :)

• mamablues

Jag älskar att ha långt hår och har haft extensions för 2 år sedan. Hade tänkt att sätta i det igen men pga att det sliter så mkt på ens egna hår (jag var tvungen att klippa mig när det togs ut) så ska jag köpa extensions på clips. Då kan man själv välja när man vill ha lite längre å fylligare hår utan att det skadar ens egna. Det är mycket billigare oxå

Jag har tunt å axellångt hår nu.

Sen vill jag se extra ordning ut på mitt livs viktigaste dag och jag tror inte jag kommer titta på fotona efteråt å inte känna igen mig!

Gör som du själv vill tycker jag, du ska förhoppningsvis bara gifta dig en gång och då vill man ju se ut som man drömt om!

• perfektionista

Svårt att göra håruppsättningar utan löshår. På alla snygga bilder man ser är löshår inblandat. Man tänker inte på det, men så är det. Extremt få människor har tillräckligt med eget hår för att få en riktigt fin uppsättning.

Tror nog att din m2b kan accepera att du väljer hur du vill ha ditt hår.

• agbe

Jag har gift mig två gånger. Jag har också tunt och svenskt hår. Första gången helt naturligt utan extension eller löshår. Andra gången gifte jag mig i utlandet och min frisör här  hade fixat äkta löshår som jag hade med mig och satte i min uppsättning. Ser helt naturligt ut. Jag kände mig jätte vacker. Helt underbart att den enda gång man vill känna sig jätte vacker att få ha lite mer hår. Lycka till!

• hoodilady

Hej! Ett stort tips är att ha keratinwax extensions och europeiskt remy hår!!
    Eftersom vi i skandinavien ofta har lite tunnare platta hårstrån så funkar det inte ofta med Asiatiskt hår (vilket är det billigaste och vanligaste på marknaden).

Tänk även på att inte göra dina extensions för tätt inpå bröllopet, det tar ca 1 vecka innan det är finare svall och det stramar inte lika mycket i hårbotten. (Första dagarna har man ganska ont i huvudet av att det spänner i hårbotten.)

Om du ska sätta in fästen så tänk på att det kanske inte blir så supersnygga uppsättningar då det lätt kan synas. Mitt tips är att sätta in lösa slingor bara hos frisören med hårnålar, utan fästen alltså, blir ofta skitsnyggt!
    Fast det är ju något särskilt med hårförlängningen i vardagen, bara att ha en rufsig lång fiskbensfläta är väl det snyggaste som finns?! :)

Lycka till!

• Kattpoet

Mitt tunna hår gick att sätta upp första gången jag gifte mig, jag hade en helt underbar frisyr som ser ut som jag hade mer hår än jag hade.

Visserligen hade jag en nylonstrumpa med bomull i för att få  upp tjockleken på mitt uppsatta hår och den syntes inte och jag hade lockar som hängde ner,

Fråga din frisör vad hon kan göra med ditt hår.

Svar på tråden Han är helt emot hairextensions