• SagaAmanda

Är detta ok på bröllop

Hej,

Jag skulle behöva hjälp. Jag ska på bröllop i augusti, det kommer att vara Pulpfiction tema och ej i kyrka. Tycker att det är så himla svårt att veta vad jag ska ha på mig.

Funderar på att ha en korsett liknande topp, men sy på något över axlarna så det inte känns för bart, den är dock svart och till det tänkte jag ha cremefärgade kostymbyxor och höga svarta pumps. Hår i knut och röda läppar och naglar.

Vad tror ni, är det ok. Är mest tveksam till byxorna, vitt är ju ett stort no no på bröllop.

Mycket tacksam för att höra era synpunkter!

• Svar på tråden Är detta ok på bröllop
  • SagaAmanda

Kanske ska tillägga att det är klädkod mörk kostym

• Andreas flicka

Svårt - mörk kostym innebär ju en finare knälång klänning för kvinnan. Jag skulle inte ha tagit byxor - men ditt probelm är ju att det är Pulp fiction tema - det känns nästan som om bröllopet har två klädkoder en maskerad och en vanlig.

Fråga brudparet hur de tänkt sig - för om det är Pulp Fiction tema skulle det ju vara lättast att dyka upp som Mia Wallace på jack Rabbit Slim's... dvs vit skjorta och svarta lite för korta utsvängda byxor.

• SagaAmanda

Tack för svar, ja det är ju det som gör det så svårt, att det är som dubbla klädkoder.

Ska på ett annat bröllop nu i sommar där det också är mörk kostym och där skulle jag ju aldrig drömma om att gå klädd så som jag beskrivit ovan.

Får nog prata med brudparet

Svar på tråden Är detta ok på bröllop