Gah, skrev ett långt inlägg som försvann...
Jag förstår dig precis. Har gjort praktik i min hemstad i tre månader och sommarjobbar nu där till mitten på augusti, medan sambon är kvar i Sthlm. Under de 2½ år vi bott ihop har vi aldrig varit borta från varandra mer än 2 nätter i sträck, och då väldigt sällan, så det var skitjobbigt att vänja sig. I början blev vi ofta osams för att vi kände oss lite bortglömda tror jag, annars så får vi så mkt bekräftelse av varandra i vardagen... småsaker som en hand på ryggen eller vad som helst, fysiska saker som är svåra att ersätta över telefon.
Men nu har vi blivit bättre på att prata i telefon, och så ses vi på helgerna såklart... ett litet sms under dagen betyder så mkt... Men det är ju tidsbegränsat till slutet på sommaren, så det är ju skönt iaf. Annars hade jag nog blivit knäpp... jag behöver mycket närhet, och det blir aldrig samma sak över telefon.
Hörde en bra sak på tv idag... "Frånvaro från sin älskade är som vind för elden. Om elden är liten så slocknar den av vinden, men om den är stark så får vinden den att tillta". Så har man ett starkt förhållande så är nog lite frånvaro nyttigt. Inte för mkt förstås, då stänger man liksom av för att man inte orkar längta, men en begränsad period så är det nog bra för att uppskatta varandra lite extra.