• Annapanna larsson

Dooleys vs Baileys

Hej!

Jag sitter och planerar inköp av dryck till festen och ser att Dooleys är mycket billigare än Baileys. Är det nån som har koll på om det skiljer mycket i smak?

Stort tack!

• Svar på tråden Dooleys vs Baileys
  • Miceme

Ja jag tycker att de skiljer i smak, dooleys tycker jag har mer kola smak och är sötare än baileysen.
    Kampen dooleys vs baileys är oerhört jämn, båda är goda.

• MissPersika

Det skiljer mycket i smak. Men som ovanstående säger båda är otroligt lika goda men jag tycker att dooleys vinner :) Den är supergod.

• lillalyckan

Ja det skiljer mycket i smak, det är ju två olika drycker... Personligen föredrar jag Baileys framför Dooleys vilken dag som helst. Dooleys är alldeles för söt för min smak. Dooleys är i stort sett flytande godis med alkohol i.

• Linna77

Baileys är bäst om man ska ha till kaffet. Dooleys smakar som dumlekola, gott men inte till ex kaffe.

• moonlightgirl

Smaken är som baken..... Hur som hellst så tycker jag att både Baileys och Dooleys är jätte goda. Det jag kan rekomendera dig om du inte smakat båda är att köpa en flaska av varje och smaka och se vilken som passar dig bäst i smaken så får du grunda ditt beslut på vilken du själv tyckte bäst om.

• Trasan99

Stor skillnad! För min del är Dooleys något man drack som 19-åring när man inte gillade något annat och bara ville bli full, så personligen hade ajg lätt valt Bailey's. Men många verkar ju gilla Dooleys, och godis är ju gott... Men till kaffet vill jag bara ha Bailey's!

• lillalyckan
    Trasan99 skrev 2010-06-27 09:26:20 följande:
    Stor skillnad! För min del är Dooleys något man drack som 19-åring när man inte gillade något annat och bara ville bli full, så personligen hade ajg lätt valt Bailey's. Men många verkar ju gilla Dooleys, och godis är ju gott... Men till kaffet vill jag bara ha Bailey's!
    Precis så är det faktiskt. Dooleys dricker man när man är ung och bara vill bli full Men en Baileys med is i till kaffet Mmmm...

Men båda brukar finnas i mindre flaskor om du vill köpa hem och prova

• sun moon

Baileys smakar lite whiskey, jag personligen tycker inte om det. Har du testat amarula creme? Går i samma ton som dessa andra två men har inte så utpräglad söt gräddkola smak som doodles och ingen whisky smak som baileys. 

• Annapanna larsson

sun moon skrev 2010-06-27 17:15:27 följande:
    Baileys smakar lite whiskey, jag personligen tycker inte om det. Har du testat amarula creme? Går i samma ton som dessa andra två men har inte så utpräglad söt gräddkola smak som doodles och ingen whisky smak som baileys. 

Tack så mycket för tipset. Det kan mycket väl bli den som vi köper! Tack än en gång!

• 20110820

Håller med ovanstående, prova Amarula Creme! Dooleys är gott men det är inget jag skulle vilja ha på vårt bröllop och Baileys gillar inte jag pga. whisky- och kaffesmaken.

Kan också tipsa om Saint Brendan's, godast av de alla! Vet dock inte om den finns att köpa i Sverige, har alltid bara köpt den utomlands! Den är mumma!!

• Linna77

Amarula är fantastiskt gott!! Rekomenderas skarpt!! Att man inte kom på det själv till vårat bröllop. Attans.....

• Katarina Michael

Bailys är mycket godare tycker jag, de är stor skillnad på smaken...

Bailys finns i flera smaker, gillar man inte kaffesmaken så creme caramel väldigt god!

• crea diem

Bailys ger ju helt klart fler vuxen poäng... så de håller jag på.

• Pokaloo

Baileys original är vad som rekomenderas.

• Doffsingen82

Kan också rekommendera Amarula Cream. Själv är jag helt fast *hehe*

• moonlightgirl

Baileys finns även med mintsmak som jag personligen tycker mycket om. Sen kan jag inte hålla med om att dooleys bara dög när man var 19 och bara ville bli full, då kan jag förstå att ni tycker att den är äcklig nu. Sen håller jag med om att även Amarula är gott men personligen tycker jag inte att den är lika god. Sant Brendan´s kan man köpa i Sverige. Det finns även en annan som jag varmt kan rekomendera och det är Mozart liquer, även den är väldigt god.

Oj nu har du många bra tips men jag skulle nog ha köpt småflaskor och provsmakat tillsammans med min älskling och sen ta beslutet efter vad vi tycker och sen känna oss nöjda med det.

Hoppas att du/ni hittar eran favorit och får en fantastisk dag.

• Sebastiána

Röstar helt klart på Baileys!

Svar på tråden Dooleys vs Baileys