• HappyE

    Dublin - ett skoparadis!

    Efter att ha varit i varenda affär här i Sthlms-området så har jag nu upptäckt att Dublin har hur många bra skobutiker som helst. Köpte ett par underbara, silvriga, glittriga, för 350 kr!! Och det fanns MYCKET att välja på.

  • Svar på tråden Dublin - ett skoparadis!
  • Aleta

    Dublin är hur kul som helst!
    Jag hittade massor med fina kläder också.

  • Lundapågen

    Dublin har ett mycket större utbud av allt, jämfört med Sverige. Tänk däremot på att kvalitén skiftar mycket mer än här också, så det lönar sig att kolla många ställen. Titta gärna i köpcentrum norr om Liffey, då det är den "fattiga" sidan och där är det billigare. Kan rekommendera en titt i tex ILAC shopping center, ca 20 min promenad från Liffey. Tag Ha´Penny Bridge och sen är det bara fortsätta norrut. Har själv bott i Dublin, så jag har hyfsad koll. :=)

  • Lundapågen

    Föresten, läs max 20 minuter från Liffey, tar nog hälften vid närmare eftertanke. Det är till city center (Dublin 2) det tar 20 minuter, från ILAC. Håll utkik efter the millenium spire så är ni på rätt väg :=)

  • Lundapågen

    För litet flottare shopping rekommnderar jag St Stephens Greens Shopping Center, eller ett av de nybyggda man kan åka till med spårvagn (ligger litet i Dublins utkand, men har glömt namnet.)

  • OomphGirl

    Brown Thomas är trevligt, synd att euron är så dyr jämfört med pundet!

  • HappyE

     


    OomphGirl skrev 2010-06-25 10:54:52 följande:
    Dublin som i på irland? ska dit nästa vecka!

    Ja precis! Avsätt tid för shopping
    Kan även tipsa om i.d. mineralsmink, ungefär halva priset mot här hemma...

  • OomphGirl

    Oo, har typ bara handlar kläder innan, pojken min är irländare så det blir en del turer dit!

Svar på tråden Dublin - ett skoparadis!