• Stora planer

    "Måste" man ha en snygg bil?

    Vi har letat efter en snygg/cool/ovanlig bil för transport mellan kyrkan och festlokalen.
    Inte hittat någon.
    Har rätt rejält spräckt vår budget också.

    Nu erbjöd sig våra vänner att köra oss, dom har en ny silverfärgad kombi med tonade rutor. Duger det?
    Är det många som bryr sig om vad man kommer i för bil?

  • Svar på tråden "Måste" man ha en snygg bil?
  • xericax

    Vi kollar runt lite på snygga bilar, men vill inte lägga så mycke pengar på det eftersom vi inte har så långt mellan kyrkan och festplatsen. Så troligtvis tar vi vår egen bil, möjligtvis att vi har någon släkting att köra den så vi kan sitta i baksätet och njuta   

  • Casmel

    Vi har frågat våra goda grannar, den enas pappa har en fin veteranbil så vi fick muta honom med en platta öl för att han skulle köra oss Han hade säkert ställt upp utan ölen oxå men vi vill ge något symboliskt. Men vi har inte heller långt men ialla fall 2km och det är lite långt att gå i högklackat ialla fall Hade inte han ställt upp så hade vi åkt vår volvo V70 -04 och det hade gått lika bra


  • thebe

    Här har du en till som har spräckt budgeten så det visslar om det. dem senaste dagarna har vi gjort många ändringar för att få ihop det. en av ändringarna blir att plocka bort limon som jag drömt om att få åka. har även bytt lokal så nu blir det i församlingshemmet och ingen transport behövs. limon får vänta till våran 1års bröllopsdag.

    har ingen lust att sätta oss i konkurs eller vad man nu säger bara för att det är så många kallade måsten.

  • Oktoberbrud2010

    nä det måste man väl inte...   Vi kommer åka spårvagn en hållplats mellan kyrkan och lokalen. Ska bli så kul att se de andra passagerarnas miner när ett brudpar kliver ombord...

    vår fotograf ska dessutom ta lite kort på oss under spårvagnsturen...

  • Fiara

    Man gör väl somman själv vill, vilket många verkar glömma bort i allt planerande. Vi hade problem med att få tag i bil, nu verkar det som om vi har flera alternativ att välja mellan varav vissa är gratis. Hade vi inte fått tag i en bil hade vi spökat ut får egen lilla bil med rosetter och liknande och kört med den bara för att göra en kul grej av det hela. Det viktigaste är ju inte detaljerna på bröllopet utan att du faktiskt får din man.

  • Rosen2011

    Vi kommer att åka i vår egna bil, det duger fint :)
    Inte det minsta glammigt, men vi känner faktiskt inte
    att vi vill lägga pengarna på transport.

  • brudeniskrudenijuli

    Det enda färdmedel jag inte skulle välja på min bröllopsdag är kollektivtrafik... ;)


    Vi tar vår egen bil och taxi hem. Ser detta som en post att spara in på och lägga pengar på roligare saker!

  • callisen

    Vi åkte ingen speciell bil alls, inte ens i samma bil! Vi möttes en bit ifrån festlokalen och promenerade upp till alla väntande gäster, till ett jubel! Grymt bra sätt att komma fram på


    Lägga pengar på en bil, herregud. Om man känner att det är viktigt är det ju en sak men vi kände att det var helt onödigt.

  • Astro

    Vi kommer köra själva, vår egen bil, en renault. Min BM kommer lägga i "finmattorna" i tyg istället för de i gummi bara. Jag tycker det känns lite roligt att vi gör vår första tur som nygifta själva i vår egen bil, och så får vi en stund bara för oss två helt ensamma den dagen oxå.


     

  • MsNL

    Min pappa har fixat en Excalibur, och det känns kul att för en gångs skull få åka i en sån häftig bil. Det sker ju aldrig annars, vi med vår blåa Ford Mondeo från -96... Min m2b hade funderingar på att köra själv, jag kontrade med att ta taxi, och sen tog far min saken i egna händer och fixade en fin Excalibur.


    Man kan tycka att det är onödigt, men förhoppningsvis gifter man sig bara en gång och då är det väl kul att göra det hela lite mer speciellt.


    I alla fall...istället för att babbla om vad vi kommer att göra.... Det är absolut ingen nödvändighet! Snarare något som är kul om man inte spräcker budgeten. Vi själva har sparat in på andra utgifter istället. Och jag tror förresten inte att folk kommer att komma ihåg vad för bil ni åkte i, så spara de slantarna om det blir för dyrt :)

  • Kattpoet

    Vi hade en  Citroen Saxo, grön, skruttig  och hotade med att dö och den funkade fint fint, vi vill inte börja våra liv i skuld

  • tågjäntan

    Jag hade velat ha en sådan gammal ford eller vad det heter. men det hade blivit alldeles för dyrt. Och när väl bröllopet var över insåg jag att inte så många hade sett oss och bilen så det var nog lika bra iaf .

  • Trohet

    Det är ca 7 mil mellan vår kyrka och vår festlokal. Vi kommer att åka från kyrkan på en flakmoped för att ta våra bröllopskort nere vid en sjö. Sen kommer vi att få den upplastad på ett släp. Därefter kör min svåger oss till en bit ifrån festlokalen där vi än en gång sätter oss på flakmopeden och kör sista biten fram till alla gäster på gården.
    Hehe... kan bli lite kul att se deras miner, då några kommer att undra om vi har åkt 7 mil på flakmoped. Hahahaha =0)

  • evejo427

    Det behöver absolut inte vara någon snygg bil! Min kusin anlände till festen i en golfbil! Tycker att det har blivit lite stort med att man ska ha en fin/snygg bil. Ta en vanlig bil och pynta med björklöv eller något. Vi ska åka en volvo PV då min M2B svåger fick låna en gratis!

Svar på tråden "Måste" man ha en snygg bil?