• BomBom

Klänning som är fin på mulliga med lite mindre bröst?

Ja, som rubriken säger..
    Jag är ganska kraftig, men är ganska liten upptill. Har dock ganska kraftiga armar så de vill jag inte framhäva heller.
    Någon som har tips (gärna bild) på klänning som passar den formen??

Snälla!!!

• Svar på tråden Klänning som är fin på mulliga med lite mindre bröst?
  • ollasulrika

Åh... inte bara jag som e mullig med mindre bröst.

jag har dock beställt min klänning redan...den ska vara hos mig idag enligt dhl...men det beror på om dom hittar...he he he

jag valde en axelbandslös med snörning bak just för att jag ska kunna justera... vet inte om det är det optimala för min form. men jag fullkomligt älskar modellen.

finns bild på min blogg om du vill se

serendipity713.blogg.se

kram ulrika

• Miceme

Hej!
    Har tyvärr inget förslag på klänning men armarna går ju alltid att dölja med en bolero, sjal eller liknande om du fastnar ör en armlös klänning.

Ollasulrika; Jag måste få fråga vart du köpt din ring och vad det är för modell, superfin!

Mvh Emelie

• ollasulrika
    Miceme skrev 2010-06-28 16:32:45 följande:
    Hej!Har tyvärr inget förslag på klänning men armarna går ju alltid att dölja med en bolero, sjal eller liknande om du fastnar ör en armlös klänning.Ollasulrika; Jag måste få fråga vart du köpt din ring och vad det är för modell, superfin!Mvh Emelie
    Min vigselring köpte jag på vigselbutiken.se  , om du kikasr in under vigselringar "SIGNO" så tror jag att den har nr 019 eller liknande.

jag valde rödguld/cubic zirkona för det var billigare. men jag tycker att den är grymt snygg... kostade bara 1600kr tror jag

• mountainleaf

Jag är också lite rundlagd om höfterna och relativt normala tuttar. Jag valde en halterneck-klänning...jag struntar i om mina överarmar är stora och fläskiga för jag kände mig så himla fin i klänningen! Kolla i fotoalbumet

• Tessan 1983

Jag har en bild i mitt galleri, vet ju inte om vi har samma kroppsform, men klänningen döljer ju rätt bra måste jag säga

• Linfröt

Hej!
    Jag var på ett bröllop där bruden hade en liknande figur. 
    Hon var underbart vacker i en klänning som hade ganska ca 3 cm breda axelband med rund urringning båda fram och bak. Känning var tajt över bålen för att sedan falla löst över mage och rumpa. 
    Rund urringning gör att brösten framhävs på ett snyggt sätt.
    Lycka till!!

• Julibrud och nästan 30

Jag är mullig och små bystad och har en klänning med insytt korsett här är bilden www.sinceritybridal.com/us_en/sincerity-plus/4506.html jag kommer att lämna bort övredelen och så är den lite mer draperad vid bysten för att få en finare hjärt form.

jag kommer även att ha en slöja :)

• FruStolpe

Har nån bild i galleriet på min från bröllopet. Hade båtringning eller vad det nu kallas...lite som Victoria. Vid bröllopet var jag 1,62cm lång och ca.78kg...b kupa.

• BomBom

Tusen tack för alla era svar och tips. Känns bra att se att det är fler som har liknande figur.. ;.)

Svar på tråden Klänning som är fin på mulliga med lite mindre bröst?