• Moi mokulat

Tips på fin kärleks dikt

Vår tärna ska läsa en dikt under vigseln.
    Nu behöver jag er hjälp att hitta den rätta dikten.
    Jag har letat, men inte hittat någon jag fastnat för riktigt 100%

• Svar på tråden Tips på fin kärleks dikt
  • Daisie

Nils Ferlins kärleksdikt "I Folkviseton" har vi valt till vår vigseln. Den finns också tonsatt, men vi har valt att den "bara" ska läsas på vårt bröllop.. Den tycker jag om!

• Moi mokulat

Jag ska ha en med Nils Ferlin. Vet itne vad den heter men den är jätte fin,

• 100703 M och B

Den här har cirkulerat här på BT förut, men jag tycker så mycket om den (vi ska själva ha den när vi gifter oss) så jag klistrar in den igen! Har dock inte namnet på författaren/diktaren:

Du...
    Får jag gömma några drömmar hos dig?
    Några naiva och vackra
    som andra kanske skrattar åt.

Får jag dansa klumpigt
    och sjunga falskt för dig
    en solig dag
    när hjärtat spränger i bröstet?

Får jag vara i din värme
    och långsamt mjukna
    när själen blivit lite frostbiten?

Får jag slösa min kärlek på dig?
    Får jag skratta, krama, sjunga, gråta
    och dansa av kärlek
    utan att du blir rädd?

Jag vill se dig i ögonen
    och låta ett leende
    berätta att jag älskar dig!

• Rosvägen

100703 M och B skrev 2010-06-22 18:26:33 följande:
    Den här har cirkulerat här på BT förut, men jag tycker så mycket om den (vi ska själva ha den när vi gifter oss) så jag klistrar in den igen! Har dock inte namnet på författaren/diktaren: Du...Får jag gömma några drömmar hos dig?Några naiva och vackrasom andra kanske skrattar åt.Får jag dansa klumpigtoch sjunga falskt för digen solig dagnär hjärtat spränger i bröstet?Får jag vara i din värmeoch långsamt mjuknanär själen blivit lite frostbiten?Får jag slösa min kärlek på dig?Får jag skratta, krama, sjunga, gråtaoch dansa av kärlekutan att du blir rädd? Jag vill se dig i ögonenoch låta ett leendeberätta att jag älskar dig!

Den här är så vacker!! Hade det passat in i våran cermoni så hade vi absolut valt denna! Den säger så mycket!

Svar på tråden Tips på fin kärleks dikt