• LisasF­anclub
    Äldre 20 Jun 10:14
    6860 visningar
    16 svar
    16
    6860

    Vart hittar vi en hög hatt?

    Hunken vill ha hatt på sig när vi gifter oss. Det är en underbar idé!


    Men... Vart hittar man en hög hatt..?
    Och vad kan en hatt tänkas kosta?

    Har inte Cavalier hattar i sin kollektion?


     


    Någon som vet?

  • Svar på tråden Vart hittar vi en hög hatt?
  • lillal­yckan
    Äldre 20 Jun 10:45
    #1

    Klart han ska ha hatt! Jag läste om nån som hade köpt på ebay...


  • Björni­sarna
    Äldre 20 Jun 10:59
    #2

    Vi hyr hög hatt från Ruths i Västerås, han kommer vara sååå snygg!!!:)

  • LisasF­anclub
    Äldre 20 Jun 17:53
    #3

    Jag har spanat runt på blocket och tradera, men de är liksom för små för Hunkens jättehjärna (höhöhö).


    Han har storlek 62, så det är skitsvårt!


    Förra veckan kollade jag en maskerad och vintagebutik, men de har inte så stora. SUCK.

  • bobods
    Äldre 20 Jun 18:10
    #4
  • Pärlis
    Äldre 20 Jun 20:02
    #5

    Min älskade man hade också hög hatt på vår dag =) Men det var hans morfars gamla hatt.

  • KatjaB
    Äldre 20 Jun 20:13
    #6

    vi köpte plommonstop, men det lär ju finnas höga hattar med, på ebay. Räkna dock med att den ni köper kanske inte blir det ni tänkt och mät noga så ni får rätt storlek.
    Vi fick rätt tredje gången gillt, fortfarande billigare än att ha köpt en i sverige, men kan ju vara bra att ha i åtanke att det kan vara jättefina bilder på hatten som inte alls är likadan när man väl får den.


  • OomphG­irl
    Äldre 20 Jun 20:36
    #7

    Min pojke köpte just en på lock's i london.. den ultimata hattaffären för herrar.

  • LisasF­anclub
    Äldre 20 Jun 20:38
    #8

    Och nästa fråga i så fall:


    Vad kostar en hatt?


    (eftersom vi inte har hittat någon än, så vet vi ju liksom inte)

  • OomphG­irl
    Äldre 20 Jun 21:04
    #9

    En "riktig" hatt (dvs handgjord svart eller grå kanin) kostar från 500 pund, då juts (hur stavar man det tro?) den efter mannens huvud, 


    en hatt (fortf handgjord) utan jutning kostar från 200 pund.


    givetvis finns det mycket billigare tex begagnat eller fabriksgjort.. men där har ni iaf en riktlinje.. 

  • KatjaB
    Äldre 20 Jun 21:28
    #10

    vi betalade 300 kr med frakt per hatt. Den som sen blev rätt var väldigt fin och absolut i klass med de som vi tittat på i butikerna här


  • Blivan­de präst
    Äldre 20 Jun 22:16
    #11

    Jag gav £100 för min höga hatt. Tänk dock på att hatt inte används inomhus, och inte heller under kyrkliga ceremonier även om de är utomhus. Det kan alltså vara ganska mycket pengar att lägga på ett plagg som används under ganska kort tid (gång från bil till kyrka, tillbaka till bil, från bil till festlokal).

  • bobods
    Äldre 20 Jun 22:59
    #12
    bobods skrev 2010-06-20 18:10:32 följande:
    www.mytuxedo.co.uk/hats.html
    På länken jag skickade finns hattar mellan 30-280 brittiska pund (ca 230-2200 SEK). Har inte kollat vilka av dom som finns i större storlekar. Men kolla in länken, det är en bra sida med snabb leverans!
  • Retrob­ohem
    Äldre 21 Jun 23:19
    #13

    Vintageaffärer och antimässor, om ni har tid att leta vill säga

  • kenttj­ej
    Äldre 22 Jun 05:44
    #14

    När man rider dressyr på hög nivå så har man hatt, prova att googla på dressyrhatt så får du många träffar. Vet inte om en sån kan tänkas duga? Har dock ingen aning om vad en sån kan tänkas kosta, men det var det första jag tänkte på när jag läste hög hatt!

  • KatjaB
    Äldre 22 Jun 21:02
    #15

    har ni kollat om ni kan hyra där ni köper brudklänningen? "vår" butik i stan hyr ut höga hattar till bröllop


  • LisasF­anclub
    Äldre 3 Jul 16:13
    #16
    bobods skrev 2010-06-20 18:10:32 följande:
    www.mytuxedo.co.uk/hats.html
    Nu har vi beställt en hatt därifrån.

    Tusen tack för tipset!


     


     

Svar på tråden Vart hittar vi en hög hatt?