• osem

Kärleksvisan - Sarah dawn finer

Är det nån som vet var man kan få tag i texten till "Kärleksvisan" sv Sarah Dawn finer? Hörde den på en konsert för victoria och daniel och blev förälskad i den.

• Svar på tråden Kärleksvisan - Sarah dawn finer
  • mojikanan
    Syrinx skrev 2011-01-13 13:08:33 följande:
    Det är klart, det kostar ju mer med fyra musiker än med en.. Stråkkvartetten skulle ju alltid kunna fortsätta spela om du väl har dragit dit dem förstås
    Men du får väl kolla runt lite och hoppas du hittar nån som kan spela piano och sjunga, det blir nog jättefint! 
    Tror att det får bli piano..  vi ska ha en tjej som spelar gitarr o sjunger me!!
    Stråkvartett är jätte fint men det hänger inte me i vårat tema riktigt! :)  
  • mojikanan
    Syrinx skrev 2011-01-13 12:56:27 följande:
    För piano måste det absolut finnas utgivet! .... Googlade lite och hittade detta:
    www.notpoolen.com/sheetmusic/Default.aspx?She...

Håller med dig om att nog passar bäst med bara piano till, alternativt stråkkvartett kanske eller åtminstone med en liten fiolstämma till. Det skulle vara tjusigt! 
    Gick in på didan som du länka och tog hem noterna!! 
    Gick på tre minuter sen hade ja noterna i min hand eftersom man fick ladda ner dom direkt!!
    Väldigt smidigt!! 
  • vår2011

Den är så fin!! Vi ska också ha den i kyrkan på vårt bröllop som går av stapeln i maj=) Mycket känsla i den låten...

• Syrinx
    mojikanan skrev 2011-01-13 13:52:02 följande:
    Gick in på didan som du länka och tog hem noterna!! 
    Gick på tre minuter sen hade ja noterna i min hand eftersom man fick ladda ner dom direkt!!
    Väldigt smidigt!! 
    Vad bra att det gick så smidigt! 

Vår2011 - ja visst är det så mycket känsla i den! Jag gråter varje gång jag hör den, men jag är ju extremt känslosam också  
  • mojikanan
    Syrinx skrev 2011-01-14 22:12:02 följande:
    Vad bra att det gick så smidigt! 

Vår2011 - ja visst är det så mycket känsla i den! Jag gråter varje gång jag hör den, men jag är ju extremt känslosam också  
    Ja den är verkligen känslosam.. 
    Jag undrar hur ja ska klara mig igenom den.. 
    Att Min bäste vän sen 20 år tillbaka ska sjunga den för oss gör det inte lättare!!
  • Syrinx
    mojikanan skrev 2011-01-14 22:51:42 följande:
    Ja den är verkligen känslosam.. 
    Jag undrar hur ja ska klara mig igenom den.. 
    Att Min bäste vän sen 20 år tillbaka ska sjunga den för oss gör det inte lättare!!
    Haha, ja jag förstår hur du känner! Min fästman säger ibland "hur ska det bli på vårt bröllop om du gråter så här mycket till alla andras?!"  
    Oh vad fint med din bäste vän som ska sjunga, men herregud så känslosamt! Du får be din tärna ha en massa näsdukar på lager  
  • mojikanan
    Syrinx skrev 2011-01-14 22:54:55 följande:
    Haha, ja jag förstår hur du känner! Min fästman säger ibland "hur ska det bli på vårt bröllop om du gråter så här mycket till alla andras?!"  
    Oh vad fint med din bäste vän som ska sjunga, men herregud så känslosamt! Du får be din tärna ha en massa näsdukar på lager  
    Ja chansen är ju ganska stor!! :)  Min vän är livrädd att hon ska börja gråta under låten när hon sjunger om de blir för känslosamt!  Men ja är glad att det är just hon som ska sjunga för oss.. Allt blir så mkt personligare ..
    Vi har nog fått en som ska spela piano för oss med nu! :)  
  • Trettonbrud

Visst är den fantastisk!!! Texten säger allt! Vi gifte oss nu på trettondagsafton och då sjöng jag den för min man! Gissa om han blev förvånad och alla andra som var med, jag är ingen sångerska men hade övat tillsammans med min kära vän som är mycket duktig! Jag klarade det utan att gråta men det var betydligt lättare att sjunga ensam än inför min make och alla gäster! Men bra blev det och många grät!!! Jag hade en som spelade piano och sedan en kolega till mig som spelade tvärflöjt! Det var magiskt! =)

• mojikanan
    Trettonbrud skrev 2011-01-14 23:36:04 följande:
    Visst är den fantastisk!!! Texten säger allt! Vi gifte oss nu på trettondagsafton och då sjöng jag den för min man! Gissa om han blev förvånad och alla andra som var med, jag är ingen sångerska men hade övat tillsammans med min kära vän som är mycket duktig! Jag klarade det utan att gråta men det var betydligt lättare att sjunga ensam än inför min make och alla gäster! Men bra blev det och många grät!!! Jag hade en som spelade piano och sedan en kolega till mig som spelade tvärflöjt! Det var magiskt! =)
    Oj..  Det var inte dåligt gjort!! förstår om gästerna blev rörda!
  • Syrinx
    mojikanan skrev 2011-01-14 23:08:06 följande:
    Ja chansen är ju ganska stor!! :)  Min vän är livrädd att hon ska börja gråta under låten när hon sjunger om de blir för känslosamt!  Men ja är glad att det är just hon som ska sjunga för oss.. Allt blir så mkt personligare ..
    Vi har nog fått en som ska spela piano för oss med nu! :)  
    Jag förstår henne! Hon kanske får titta bort en stund, det har jag sett flera sångerskor behöva göra på bröllop där de känner brudparet. Vad kul att ni hittat en pianist också! Det blir nog fantastiskt vackert.
     Åh vad vackert det låter! Här rinner tårarna fast jag bara läser om det Flöjt är dessutom alltid fint till allting!!!
  • mojikanan
    Syrinx skrev 2011-01-14 23:40:00 följande:
    Jag förstår henne! Hon kanske får titta bort en stund, det har jag sett flera sångerskor behöva göra på bröllop där de känner brudparet. Vad kul att ni hittat en pianist också! Det blir nog fantastiskt vackert.
     Åh vad vackert det låter! Här rinner tårarna fast jag bara läser om det Flöjt är dessutom alltid fint till allting!!!
    Ja det hoppas ja med!!  Har ni någon ni känner som ska sjunga för er?
  • Syrinx
    mojikanan skrev 2011-01-14 23:48:20 följande:
    Ja det hoppas ja med!!  Har ni någon ni känner som ska sjunga för er?
    Vi har många, musikersläkter på båda håll... Vi har inte bestämt det helt än, det är svårt att veta! Tack och lov har vi över ett år kvar att fundera, gifter oss i maj 2012. 
  • mojikanan
    Syrinx skrev 2011-01-14 23:53:53 följande:
    Vi har många, musikersläkter på båda håll... Vi har inte bestämt det helt än, det är svårt att veta! Tack och lov har vi över ett år kvar att fundera, gifter oss i maj 2012. 
    ja då har ni lite tid på er att planera med! :)
Svar på tråden Kärleksvisan - Sarah dawn finer