• fluff2011

Vegetarisk festmeny?

Vi håller på att planera bröllop och är i princip vegetarianer båda två (vi undviker oftast alla former av kött) och det vore därför kul att bjuda våra lite mer mat-traditionella familijer på en helt vegetarsik trerätters på vårt bröllop. Efterrätt är ju inga problem men när vi pratat med cateringfirmor blir de lite ställda och verkar ha lite svårt att ge några bra förslag på lämplig för- och huvudrätt för ca 70 personer. Har någon av er haft en helt vegetarisk meny och vad bjöd ni på då?

• Svar på tråden Vegetarisk festmeny?
  • Alexandra73

Jag har varit på helveg.middag på Ulriksdals slottsträdgård, måste väl säga att det va superfräscht och helt överraskande gott, mycket smaker va det.

Till "varm"rätt va det en urgod tapas tallrik med bland annat tortilla...

De har även gett ut en väldigt bra kokbok med lite mer festrätter i.

• bobods

Sesampanerad halloumi är supergott! Bara att vända halloumin i ägg och krossade sesamfrön.

Tryffelrostade rotfrukter ska vi ha.

Olika pajer är ju alltid populärt, min favorit är ett recept med kantareller, västerbottenost och tomat. Mums!

Sallader går att variera extremt mycket men massor av olika smaker. Jag tycker det är gott att variera med olika nötter och frukter tillsammans med maten, t.ex. pinjenötter och torkad aprikos. 

Tycker faktiskt att det är lite trångsynt av cateringföretaget att inte kunna komma på en vegetarisk meny!

• kokos

Tzayspett, pajer, sallader osv funderar jag på...

• LillieMae
    kokos skrev 2010-12-16 16:37:24 följande:
    Tzayspett, pajer, sallader osv funderar jag på...
    Tzatspett rockar, sjukt gott :)
  • Kattpoet

Jomen om man ska få folk att gilla  vegitarisk mat, så kanske man inte ska köra med subitute mat.

Jag skulle göra en italensk middag, med en minestrone som förrätt  och sedan en pastarätt , det finns många som är helt vegitariska  eller så skulle jag slå på indisk, indisk mat inte alltid hetta men den har mycke vegitarisk och det svårt att sakna kött när man har gått igenom en drös vegatrisk curries.

Svar på tråden Vegetarisk festmeny?