• Jessica och Daniel

Finns ingen klänning för mig... ;(

Åhh jag är så ledsen....
    Blev som många andra lurad på min klänning med det stora i,et och nu jagar jag med lykta efter en ny men det finns  ju inget ute på blocket.. Saken tillhör att jag bara kan lägga max 4000:- helst mindre men det finns ju inget ute alls...

Jag vill ha en maräng klänning med stor kjol.. ;)
    Så har du något hemma i garderoben i strl 38 så snälla hojta till alt om du kan tipsa om någon webshop med lagervaror....

• Svar på tråden Finns ingen klänning för mig... ;(
  • Red Scarlet

Jag skulle köpt någon från ebay, det finns määngder med begagnade.

Har ingen aning om vad du vill ha för typ av bakelseklänning, men här har du en begagnad Maggie sottero:

cgi.ebay.com/Maggie-Sottero-Capri-Marie-Wedding-Dress-Size-10-EUC-/160443678987&pt=Wedding_Dresses&hash=item255b30410b

Här har du en helt ny Alfred angelo (skulle se ut ungefär som min (galleri) med en underkjol med tre ringar):

cgi.ebay.com/BRAND-NEW-Alfred-Angelo-Bridal-Gown-Wedding-Dress-Sz-8-/160426696411&pt=Wedding_Dresses&hash=item255a2d1edb

En provklänning från Jasmine som ligger på under 500kr just nu (inkl frakt):

cgi.ebay.com/Jasmine-Collection-Wedding-Dress-White-Full-Skirt-Sz-10-/120581793592&pt=Wedding_Dresses&hash=item1c133c2738

Tänk på att underkjolen gör jättemycket för klänningen! Min såg helt rak och ledsen ut utan min stora underkjol med ringar och tyll, men med den på fick jag den där snygga bakelseprinsesskänslan. Underkjolar finns att köpa jättebilligt på ebay också. Det bästa är att kolla på designers hemsidor och se hur olika klänningsmodeller ser ut när de är perfekt stylade (med rätt underkjol) och sedan sökleta på ebay/blocket efter den du vill ha. Då vet du att du kan få klänningen så stor och med det fall du letar efter även om klänningen på just den bilden saknar underkjol och ser lite ledsen/tråkig ut.

På ebay finns det massor med äkta märkesklänningar som är helt splitter nya till mycket bättre pris än i Sverige, det gäller bara att kunna leta lite. Räkna med att du kan behöva betala tullavgift också, men du lär kunna komma undan med en total summa på 2000-4000kr i vilket fall, inklusive eventuella ändringar hos sömmerska när du får hem klänningen. Skulle rekommendera dig att köpa en äkta märkesklänning, oavsett om den är begagnad eller inte, före att köpa en uppsydd Kinaklänning eller dylikt. Det är så otroligt stor skillnad i utseende på dem och de uppsydda kan aldrig se lika exklusiva ut som märkesklänningarna. Bara ett tips. Lycka till

• fryser

jag har en i st 38_40 tror jag att dte blir. den är inte jätte stor i kjolen men det är mycket bling bling på den o den är jätte vacker. om du bor när stenungsund så kom o titta på den.

• stenkula

Hej

har själv precis fått veta att jag inte kommer att få någon klänning då de slarvat bort min beställning där jag beställde den. Har varit i kontakt dem dem på www.bridaloutlet.se och fått tag på en ny klänning. De har varit jätte snälla och väldigt hjälpsamma så jag kan inte annat än rekomendera dem.

• Jessica och Daniel

Red Scarlet skrev 2010-06-17 07:42:50 följande:
    Jag skulle köpt någon från ebay, det finns määngder med begagnade.   Har ingen aning om vad du vill ha för typ av bakelseklänning, men här har du en begagnad Maggie sottero: cgi.ebay.com/Maggie-Sottero-Capri-Marie-Weddi...   Här har du en helt ny Alfred angelo (skulle se ut ungefär som min (galleri) med en underkjol med tre ringar): cgi.ebay.com/BRAND-NEW-Alfred-Angelo-Bridal-G...   En provklänning från Jasmine som ligger på under 500kr just nu (inkl frakt): cgi.ebay.com/Jasmine-Collection-Wedding-Dress...   Tänk på att underkjolen gör jättemycket för klänningen! Min såg helt rak och ledsen ut utan min stora underkjol med ringar och tyll, men med den på fick jag den där snygga bakelseprinsesskänslan. Underkjolar finns att köpa jättebilligt på ebay också. Det bästa är att kolla på designers hemsidor och se hur olika klänningsmodeller ser ut när de är perfekt stylade (med rätt underkjol) och sedan sökleta på ebay/blocket efter den du vill ha. Då vet du att du kan få klänningen så stor och med det fall du letar efter även om klänningen på just den bilden saknar underkjol och ser lite ledsen/tråkig ut. På ebay finns det massor med äkta märkesklänningar som är helt splitter nya till mycket bättre pris än i Sverige, det gäller bara att kunna leta lite. Räkna med att du kan behöva betala tullavgift också, men du lär kunna komma undan med en total summa på 2000-4000kr i vilket fall, inklusive eventuella ändringar hos sömmerska när du får hem klänningen. Skulle rekommendera dig att köpa en äkta märkesklänning, oavsett om den är begagnad eller inte, före att köpa en uppsydd Kinaklänning eller dylikt. Det är så otroligt stor skillnad i utseende på dem och de uppsydda kan aldrig se lika exklusiva ut som märkesklänningarna. Bara ett tips. Lycka till

Vart ser du att klänningen från jasmine är frakt fri?? Det står ju full frakt på första och halva priset på andra...

• Red Scarlet
    Jessica och Daniel skrev 2010-06-17 18:26:13 följande:

Jag sa inte att klänningen från Jasmine är fraktfri, jag skrev att den just nu låg på ca 500kr inklusive frakt. Men jag såg nu att fraktkostnaden bara var inom USA, frakt utomlands låg på ca 55dollar, jag hade bara kollat lite snabbt så missade det. Så då hade man kunnat få klänningen för under tusenlappen iaf (49$ + 55$frakt = ca 830kr). Plus eventuell tullavgift. Man kan ju inte förvänta sig att få en splitter ny märkesklänning som kostar ca 9000-11000kr ny i butik för några hundralappar, men någon tusenlapp
  • Jessica och Daniel

Ja de e helt underbart..... Tack snälla alla som vill hjälpa mig! Just nu har jag precis läst att min beställning har skickats av bluffföretaget och det betyder ju att klänningen faktiskt kan komma snart.. Så nu velar jag om jag ska hålla hårt i tummarna eller om jag ska gå vidare... ;/

• BlondieB

Det finns en massa folk på Tradera.se som låter sy upp klänningar i Kina (sök på "brudklänningar"). Dels färdiga modeller i standardstorlekar eller måttbeställt, men även helt efter eget önskemål. Många av klänningarna  ligger på mellan 1000-2200kr vid "Köp nu" (dvs om man struntar i själva auktionen). Tittar man på recensionerna verkar de flesta mkt nöjda med sina köp så jag har själv precis beställt en. :)

Det finns alla möjliga modeller, maränger eller inte, att välja på. Kolla t.ex. här www.tradera.com/category/category.aspx 

Lycka till!

Svar på tråden Finns ingen klänning för mig... ;(