• Uppsalabrud2010

Allt fel på tärnklänningarna

Nu har tärnklänningarna äntligen kommit efter flera månaders försening...De är i fel tyg (chiffong ist för siden), fel färg (ljusgrå ist fr atracitgrå) och fel modell (rak ringning, korsettsnärning etc ist för dragkedja, rund ringning osv)!!
    Bara en månad till bröllopet! Hinner inte beställa och sy upp nya! Vad ska jag göra? Hur stor reklamationsrätt har man till Kina? Klänningarna betalades för flera månader sedan!

• Svar på tråden Allt fel på tärnklänningarna
  • mape81

Stackare att få dem så sent och att allt är fel :(
    Men jag måste tillägga att jag tycker att det låter som att de är väldigt vackra på din beskrivning! Om det nu är så att i alla fall storlekarna har blivit rätt, kan du/ni inte tänka er att överväga att använda dem ändå även om de inte blev som det var tänkt?
    Jag tror att du har rätt till ersättning pga fel på varan även om det är beställt från Kina... det borde stå något på deras hemsida antar jag...

Hoppas att det löser sig trots allt!

• niamh

Vad tråkigt att du inte fått de klänningar du beställt! Jag tycker också de låter riktigt fina trots allt, men blir det inte som man tänkt sig är det såklart en besvikelse. Vad man har för rättigheter osv. enligt lagen vid köp från Kina har jag ingen aning om, men däremot vet jag att många företag där bara har bytesrätt/öppet köp/reklamation om klänningarna inte är sydda efter kundens egna önskemål. Dvs att man bara kan retunera och få pengarna tillbaka om man köpt en "färdig modell" utan att ändra på färg eller andra detaljer. Men som sagt, kolla upp ordentligt. Om det handlar om mycket pengar skulle jag definitivt inte släppa saken!

• Uppsalabrud2010

De är egentligen fina i tyget, men matchar inte med alla/ allt annat som de ursprungliga skulle ha gjort. Bandet som ska sitta direkt under bysten sitter runt magen på dem och det ser jätteskumt ut. Det handlar om två klänningar strax över tusenlappen per st. Det är inte jag som har beställt dem så jag har inte några uppgifter alls. Tänkte överlåta det till min tärna som har skött allt hittills. Bra att få veta vad som kan göras! Tack!

Svar på tråden Allt fel på tärnklänningarna