• sun moon

varför blir svart text grön???

Jag håller på att bli tokig nu. Texten på utskrifterna blir grön och inte svart. Jag trodde först att det var för att vi hade köpt "fotofärg" och bytt ut den svarta till denna.. men nu har vi köpte en riktig enbart svart men texten blir iaf grön!!! 

Vad ska jag göra? Finns det någon här på BT som är kompis med skrivare? Min skrivare har 1st 3 färgs och 1 svart patron och heter HP deskjet F418. 

• Svar på tråden varför blir svart text grön???
  • sun moon

väljer jag "gråskala" enbart svart, då blir texten svart men bilderna blir nästan osynliga.. väljer jag "hög kvalitet" så blir allt grönt.. fast jag väljer gråskala..

• nennesjuttioåtta

Det är nog för att den skriver ut med alla färger och inte bara med den svarta, så den svarta är nog svart som den är. Vet inte hur du ska lösa det dock, för jag antar att du valt helt svart färg på texten och ingen blandning (som ser svart ut). 

• sun moon

mmm jag använder word och skriver texten svart men har ju infogat bilder. Därför går det inte att skriva ut med endast svart färg. Jag har fortfarande inte kommit på något för att lösa detta problem

• a n n a

ring HPs kundtjänst - de kan garanterat hjälpa dig :)

Svar på tråden varför blir svart text grön???