• Marjen o rebella

Tips på annorlunda inbjudningar (middagsbjudning och spa)

Jag och min ska bjuda våra närmsta på en fin middag på en spaherrgård för att fira att vi gift oss. Vi gifte oss i hemlighet på valborg och nu ska vi bjuda in till middagen som ska vara i september.

Vi vill gärna undvika att inbjudan blir för formell, så därför vill vi skicka lite annorlunda inbjudningar. Roligast vore om de kunde anspela på det som komma skall, dvs 3-rätters med vin, övernattning på herrgården, fri tillgång till poolen, relax, bastu...

Har någon några bra idéer?

• Svar på tråden Tips på annorlunda inbjudningar (middagsbjudning och spa)
  • Grodfrun

Vad trevligt! Jag funderade pa om du/ni kanske kan klippa och klistra ihop egna inbjudningar med bilder, tank som man gor en scrapbook fast som inbjudan?

Hemmakit for inbjudningar finns ju att kopa eller tjockt papper etc gar ju att kopa i vilken pappershandel som helst. Bilder pa mat, bastubad, herrgard osv kan ni hitta i tidningar eller pa natet. Man kan aven hitta sma passande 'foremal' att klistra in pa 'scrapbooking'-sidor pa natet som man kan kopa. Finns allt mojligt, googla far du se!

Vill man inte klippa och klistra rent traditionellt kan man ju scanna in/ladda hem bilder och gora inbjudningarna i tex photoshop/word eller i nagot mer avancerat program kanske?

• Marjen o rebella

Ja, jag pysslar gärna inbjudningarna, det tycker jag bara är roligt.
    Jag har funderat på att bifoga något som har med spa att göra, men det mesta blir bara otympligt... som att skicka med ett doftljus tex... :/
    Den senaste iden är att göra något med en liten handduk (tvättlapp), kanske trycka "Välkommen" på den och linda in en enklare inbjudning i handduken och skicka i ett litet paket.

Och gurkskivor är ju "spaigt", men inte så lyckat att skicka med posten :)

• min hemlighet

om du är riktigt pysslig kan du ju brodera inbjudan på en handduk = spa (annars skriva på en papperstvättlapp el dyl)
    spilla lite vin/mat på den så det blir fläckar = middag
    lägga lite badsalt i kuvertet = spa

Svar på tråden Tips på annorlunda inbjudningar (middagsbjudning och spa)