• 1007101600

    43 klara, 54 kvar...

    Har nu vikt 43 askar till dukningen. Jag tyckte att de blev så fina att jag bara måste få visa dem! Bilder i mitt galleri. Sedan ska jag fixa fina sidenband och knyta runt och sätta fast namnetiketter i banden så att de blir placeringskort också.


    Nån annan som gör sina askar själv istället för att köpa? Hur ser era ut? 

  • Svar på tråden 43 klara, 54 kvar...
  • Bruden100710

    Va fina askar..
    Jag och killen gjorde också egna presentaskar som vi även ska ha som placeringskort.
    Bild finns i galleri..
    Såg även att vi gifter oss samma datum, skoj..

  • kokosbollen

    Jättefina!


     


    Är det svårt?


     


    Kostar inte så där fina papper typ lika mycket som färdiga? Jag har oxå funderat på att göra egna, men tror inte jag har tid tyvär... Hur lång tid tog det?

  • 1007101600

    Bruden 100710, Dina är också jättefina! Ja vårt datum närmar sig.. ska bli såå roligt!


     


    kokosbollen, det är jättelätt, ska försöka länka till mönstret..


    Mina är gjorda av tapetprover som jag hämtat från en förskola. De hade mängder och var bara glada att bli av med lite. (Min mamma jobbar där, hon tipsade mig) Så materialet var helt gratis.


    Jag har hittills gjort 43 st tillsammans med en av mina tärnor. Så vi var två som satt i ungefär 2 eller 2,5 timmar. 


    Jag tycker det är roligt att hålla på med sånt, om man inte tycker det så är det kanske värt att köpa färdiga, men jag tyckte inte att det tog allt för lång tid. Fast det blir direkt mycket roligare om man är två!


    www.skapligtenkelt.se/ask.htm


    Jag gjorde locket av ett 1 cm större papper, tyckte att det blev tight med 0,5 cm skillnad bara.


    Lycka till med pysslandet!

  • 1007101600

    Hur har det gått? Fick du tag på något bra papper?

  • kokosbollen

    Jag vek med papper som blev över från när jag gjorde inbjudningskorten. De blev jättefina, men nu är pappret slut... Men jag har beställt mer från panduro, i olika färger den här gången, men alla prickiga

  • 1007101600

    Vad kul! Använde du samma mönster som jag? Hoppas man får se resultatet sedan!


    God natt!

  • kokosbollen

    Ja, jag följde instruktionen i din länk! Men det ser ut som mina blev lite större än dina. Har du gjort några namnettiketter? Behöver inspiration Jag tänkte ta ståltåd runt ist för barn och sen forma endarna till ett litet hjärta och trä på några glaspärlor. Sen fästa namnettikett i det på nåt vis...

  • 1007101600

    Det låter ju bra! Mina etiketter har jag tänky klippa ut ur en helvit tapet eller liknande, bara små fyrkanter med ett hål i som jag trär på sidenbandet och skriver namn med guldpenna. Har dock inte kommit så långt ännu... Måste köpa band först. Men pärlor låter ju riktigt sött, du skulle ju kunna dra ändarna på ståltråden genom ett hål i etiketten och sedan låta hjärtat vara det som håller etiketten på plats. Är det så du har tänkt? (om du förstår hur jag menar, lite svårt att förklara =) ) 

  • kokosbollen

    ahh...smart!


     


    Jag sitter och ska vika större askar nu Fastnade verkligen för det här! Tänkte vika 3 st som jag ska lägga kakor i och ge till fröknarna i morgon på skolavslutningen

  • 1007101600

    Jag vet hur det är... sitter själv och funderar över vad för något pyssel jag kan göra nu av mina fina tapeter. Askarna blev klara idag, ska bara fylla dem med jellybeans och köpa sidenband.


    Till slut blev det 102 askar. Några extra blev till av bara farten innan någon räknade de färdiga.

  • Lina_K

    Vek själv ca 50 stycken till bröllopet... det tog tid men kul var det och fina blev de. Tror bild finns i galleriet.

    Bra jobbat!


  • Lina_K

    Jag stansade min ettiketter i mässingsplåt och satte fast på varje ask. Hade även sidenband runt locket.


  • 1007101600

    Lina, Jättefina askar! Och vilka namnetiketter, hur har du gjort dem? (Vet inte riktigt vad stansa är..=) )


    Nu har jag köpt både organzaband och sidenband, ska kolla vad som blir bäst. väntar bara på vårt beställda godis så att jag kan börja fylla och försluta alla askar!


     

  • Lina_K

    Stansar finns bla på Clas Olsson och sen är det bara at hamra på med en bokstav i taget. Metallen är köpt från Slöjd Detaljer.


  • jag ska stå brud

    nu har jag provgjort en ask.. det va ju jätte enkelt! men det kommer ta tid.

    jätte bra idé till bordsplaceringen :)

    Tack!

  • 1007101600

    Lina, det lät ju enkelt. Kanske testar om jag känner att jag har för lite att göra...=)


    Roligt att kunna tipsa, har själv fått mycket inspiration och hjälp härifrån! Ha så roligt med vikningen och visa gärna resultatet sedan!

  • 1007101600

    Hoppas på att få se dina med sedan, de är ju lite annorlunda än mitt mönster! 


    Här väntas det fortfarande på mitt godis som ska i askarna!


    Det blir bara roligare och roligare att planera och pyssla ju närmre man kommer Dagen B!

Svar på tråden 43 klara, 54 kvar...