Brudnäbb med på middag/fest?
Hej,
vi vill ha en middag och fest utan barn. Men tanken är att vi ska ha en eller flera brudnäbbar. Är det ofint att inte bjuda med dem på festen?
/Sofie
Hej,
vi vill ha en middag och fest utan barn. Men tanken är att vi ska ha en eller flera brudnäbbar. Är det ofint att inte bjuda med dem på festen?
/Sofie
Våra näbbar ska vara med på festen, men det är för att det är mina syskonbarn och de vill jag självklart ha med. Övriga barn har vi inte bjudit till festen (så vi har "barnfritt" med undantag för syskonbarn).
Vad är din relation till era brudnäbbar? Är föräldrarna bjudna? Prata med dem i så fall och säg som det är, ni önskar barnfritt och skulle uppskatta om de kunde ordna med barnvakt till kvällen.
Ja, det är min blivande mans syskonbarn. Relationen är nära men jag har en känsla av att barnen inte kommer trivas så mycket på middagen och att föräldrarna inte kommer slappna av om de är med (vilket de dock inte vill erkänna själva ;)). Detta är den huvudsakliga anledningen till att jag egentligen inte vill att de ska vara med efter vigseln.
Jag får fundera på detta! Jag tror säkert de förstår om vi vill ha det barnfritt men det blir ju väldigt svårt om vi har bröllopet på annan ort, vilket vi funderar på...
Tack för svar! :)
Men hur många barn handlar det om? Och hur gamla är de? För gör ett speciellt barnhäfte till dem så de har nåt att roa sig med och kolla om det finns möjlighet att ordna med film för dem så klarar de sig säkert bra.
På tal om festhäfte till barnen kan du få kika på mitt här (och sno rakt av om du vill! ) www.martinaa.se/upload/barn.pdf Det är gjort så man ska ha ett annat papper som omslag runt.
Det känns lite knepigt att inte bjuda näbbarna, men är föräldrarna ok med det hela så är det ju inget att fundera på! Men är föräldrarna "knepiga" så kan de ju se som att ni utnyttjar barnen när det passar er.
Har ingen personlig åsikt ang. frågan men jag kan ju tänka mig hur folk kanske kan reagera :) Och hade vi gjort så hade det varit självklart att bjuda dem på bröllopet också.
Vår brudnäbb måste vara med på festen (har också barnfritt i övrigt) eftersom hon och hennes föräldrar bor 120 mil bort...
Om ni har barnfritt tycker jag inte att det är ofint att inte bjuda dem. Ni har väl barnfritt av någon anledning.