• Janqvist

Bröllopsformen

Det har trillat ner en inbjudan tillbröllop i agusti!
    Åå så spännande. ja älskar bröllop! (+ att de kanske ger lite tips till vårt eget! =)

Var i thailand förra vintern, sydde upp en otroligt fin knälång klänning i thaisiden som ja sku ha "ifall att nån trevlig festinbjudan kom!". De gjorde de dock aldrig å ja blev gravid å gick upp 19 kg...

Nu har ja ca 5 kg kvar att gå ner å dom sitter hårt.... Klänningen måste ju passa till agusti!

Bra tips på hur ja sunt skulle få bort dessa 5 kilon? :)
    Jag äter hälsosamt och powerwalkar och springer ett par gånger i veckan (ibland med tvillingvagnen med båda barnen i...).

Men ja behöver en knuff för att få fart på alltihop!

• Svar på tråden Bröllopsformen
  • Jakobsson85

GI eller Nutrílett kanske.

• uppochhoppa

Om du ska ner de sista fem kilona som du upplever sitter stenhårt - ja då fungerar inte det du hitills har gjort utan du måste jobba lika stenhårt. Det gör man inte med nutrilett. Du prioriterar tid till din träning - med bra planering så går det!

Du höjer du intensiteten rejält och byter ut powerwalks mot intervallpass där du låter kroppen jobba hårt. Om du inte fixar att springa jättelångt pga bristande kondition kmmer du snart uppleva att konditionen blir mycket bättre.

Ex: inled passet med 10 min jogg. lägg in 5 x 2 min snabbare löpning - mellan fartökningarna joggar du eller powervalkar i en minut. Pulsen ska upp! Avrunda med 10 minuters jogg.

Där har du ett pass som går snabbt att göra, men som garanterat tar dig närmre din satsning än en powervalk.

- har du träningskläder på ska det vara jobbigt för att ge resultat!
    Variera din köpning och spring backintervaller ( 2 x 5 uppför, joggvila ner med 2 minuter vila emellan)  mitt i din löprunda. Kombinera med allmänstyrka som du kan göra hemma: armhävningar, situps, utfall, benböj, tricepsdips mot soffbordet.

-se över kosten och plocka bort onödigt extra. Bara för att du drar upp intensiteten i träningen nu behöver du inte äta ikapp.

besök gärna en träningsblogg för mer pepp. Min hittar du på www.uppochhoppa.se.
    Lycka till!

Ta ett kliv mot dina mål! - uppochhoppa.se
  • Bride2011

Jag kan rekommendera Viktklubb. Funkar jättebra för mig och där får du ju också ett träningsschema anpassat för dig

• Gurran

Jag går på Military Fitness - grymt bra träning! De finns på lite olika ställen, så kolla på www.militaryfitness.se om det verkar intressant

• Sebastiána

Har helt tappat formen själv känner jag. Bara 3 kilo kvar, men det är ju de sista kilona som är jobbigast. Jag har börjat promenera en halvtimme efter lunch varje dag och jag tror att det ska göra susen.

Svar på tråden Bröllopsformen