Matcha civilingenjörsring till förlovningsring till en man?
Hej!
Jag har planerat att fria till min sambo och har funderingar på om jag ska ha ringar färdiga eller ej. Jag vet att det kan vara dumt att köpa ringarna innan, men jag tror att min sambo skulle uppskatta det. Grejen är att min sambo bär sin civilingenjörsring på vänster ringfinger. Hur har ni lyckats matcha en ingenjörsring med en förlovningsring? Är det någon som är förlovad/gift med någon som har en sådan kombination och hur ser den då ut?
Ringen är 6mm bred och lite välvd i skenan. Jag har tänkt att köpa en ring som har samma välvning så att de bildar en enhet. De funderingar jag själv har är att antingen köpa en lika bred ring, men då blir det ju 1,2 cm och kanske för brett? Fördelen med det är att han kan bära bara förlovningsringen utan att den ser för smal ut. Nackdelen är att det kanske ser lite konstigt ut med två likabreda ringar?
Andra tanken är att köpa en smalare förlovningsring, kanske 4 mm för att få lite mer dynamik i kompositionen och för att det inte ska bli för brett allting. Nackdelen med det är att det kanske ser för klent ut om han slutar vilja använda sin ingenjörsring.
Vad tror ni?