• Zouzou
    Äldre 22 May 17:39
    5645 visningar
    11 svar
    11
    5645

    Fina dukningar med bl.a björk? Plus ideer för placeringskorten?

    Har tänkt ha tema med inslag av grönt/lime,creme och rosa med inslag av björk, har någon tips på sidor eller tips på snygga dukningar?


     


    Vore roligt att höra om lite annorlunda placeringskort också!


     


    Kram!

  • Svar på tråden Fina dukningar med bl.a björk? Plus ideer för placeringskorten?
  • Kirsto
    Äldre 22 May 21:54
    #1

    Jag har sett tårta serveras på olika höga stubbar av björk, jättefint! (Dvs ett tårtfat på varje stubbe, och stubberna är i olika höjd.)

  • Zouzou
    Äldre 22 May 22:14
    #2

    Hej Kirsto! Åh det låter jättefint, ska kolla upp om vi kunde ordna det :)

  • Kirsto
    Äldre 22 May 22:34
    #3

    Det kräver lite mera pyssel, men man skulle ju kunna borra ur björkstammar och ha på borden också. Välj en lagom tjock björk, såga bitar, borra ur helt eller en bit och sätt i ett glas med blommor. Det finns ju en del pollenallergiker så stammen är lite snällare mot dem än björkkvistar med löv.

  • Martin­aa
    Äldre 23 May 11:32
    #4

    Här är mina bordsplaceringshållar och hur jag gjort dem! :)


    brollopspyssel.blogg.se/2010/may/bordsplaceringskort-med-sota-hallare.html

  • minia
    Äldre 23 May 12:13
    #5

    Såg i en bok häromdagen hur de hade tagit en mjuk björkkvist med löv och virat runt ett blockljus som dekoration. Snyggt och enkelt.

  • Zouzou
    Äldre 24 May 12:56
    #6

     


    Martinaa skrev 2010-05-23 11:32:12 följande:
    Här är mina bordsplaceringshållar och hur jag gjort dem! :) brollopspyssel.blogg.se/2010/may/bordsplaceri...

    Blev jätteförtjust, ska försöka göra dom..är det jätteknepigt?

  • Martin­aa
    Äldre 24 May 13:10
    #7

     


    Zouzou skrev 2010-05-24 12:56:49 följande:
      Blev jätteförtjust, ska försöka göra dom..är det jätteknepigt?

    Nä det tycker jag inte. Det pilligaste var att limma fast den lilla pärlan i blomman, haha. Lite klurigt att klippa med en sick-sack-sax också och det kan behövas lite träning innan man ger sig på de riktiga skyltarna. 
    Är man bara lite pysslig så är det inga problem. Jag tycker det var jätteskoj! Jag gjorde det ganska utspritt också, tex ståltrådshållarna redan i höstas, klippte till tapeten i vintras och gjorde trolldegen nu i vår så jag tröttnade ju aldrig

  • ada73
    Äldre 24 May 14:27
    #8

    Mina bordsplasserings kort blev en kortlek som är klippt i två den ena halvan ligger på bordet där dom ska sitta den andra får dom när dom kommer in i lokalen

  • Zouzou
    Äldre 24 May 15:47
    #9

     


    ada73 skrev 2010-05-24 14:27:38 följande:
    Mina bordsplasserings kort blev en kortlek som är klippt i två den ena halvan ligger på bordet där dom ska sitta den andra får dom när dom kommer in i lokalen

    Åh låter spännande! vore roligt att se bild på det :)

    Martinaa, ja bröllopet är nästa vecka :) men är helt ledig festen, tror jag kommer hinna bra med det ändå (bara 40 gäster). Vad har du för färger annars i dukningen?

  • naturt­anten
    Äldre 24 May 19:07
    #10

    såg blockljus på lagerhouse som såg precis ut som björkstammar , skit söta, litet tips...

  • Martin­aa
    Äldre 24 May 20:15
    #11
    Zouzou skrev 2010-05-24 15:47:58 följande:
    Martinaa, ja bröllopet är nästa vecka :) men är helt ledig festen, tror jag kommer hinna bra med det ändå (bara 40 gäster). Vad har du för färger annars i dukningen?
    Vi har vita linnedukar och vita linneservetter. Festhäftena är i silvrig tapet med blått band runt om (likadana som inbjudningskorten som finns på bloggen). Blommorna kommer vara en vit ros och en blåklint på ett "tårtfat" med murgröna på sidorna. Har inte en aning om hur det kommer se ut, men det blir nog fint!

    Är du ledig i veckan så hinner du nog. Börja med trolldegen dock, eftersom den ska stå och torka en dag eller två innan du målar den, så kan du göra det andra undertiden! :)


Svar på tråden Fina dukningar med bl.a björk? Plus ideer för placeringskorten?