• Zouzou

Hur INTE berätta om graviditet?

På vårt bröllop 5 juni? Är ju så lycklig men ja det är väldigt tidigt (6 veckan nu). Frågan är hur jag ska kunna låta bli? dessutom är bröllopet litet så det kommer märkas att jag inte dricker alkohol..Nån med liknande erfarenhet? Tycker det känns jobbigt om folk får veta under kvällen. Funderar om jag borde berätta tjejgänget innan bröllopet..Tar gärna emot tips!

• Svar på tråden Hur INTE berätta om graviditet?
  • Vi 3

Zouzou skrev 2010-05-21 13:51:37 följande:
    tack mrs Ida!Men är det så farligt att berätta då? träffar mina närmaste vänner så sällan så på ett sätt vore det roligt att berätta om det lite diskret...

Vi har resonerat så att vi har berättat tidigt och skulle det skita sig så har vi en jäkla massa stöd omkring oss. Visst att det skulle vara jobbigt och berätta för alla att det inte blev som tänkt, men vi har hållt det till dem vi vet skulle finnas där även om det inte gick vägen.

• Moi mokulat

Grattis!
    Be om saker från presonalen eller någon nära typ tärnan. Berätta för en som kan hjälp dig hela dagen med att se till att ditt glas alltid är fullt med något som se ut som vin eller vad ni tänker bjuda på. Se till att de inte blir en stor grej utav dem.

• Påfågeln

Grattis!

Frågan är... vill du berätta om det på erat bröllop? Kanske blir mer fokus på graviditeten än eran dag då så att säga... Men som sagt, jättekul!

• Zouzou
    Vi 3 skrev 2010-05-21 14:14:26 följande:
      Vi har resonerat så att vi har berättat tidigt och skulle det skita sig så har vi en jäkla massa stöd omkring oss. Visst att det skulle vara jobbigt och berätta för alla att det inte blev som tänkt, men vi har hållt det till dem vi vet skulle finnas där även om det inte gick vägen.
    Vi har tänkt så här också nu, och kommer berätta det för de flestal, men innan bröllopet. Så det är lite överspelat iallafall och fokusen ligger mest på själva bröllopet och festen :) tack för tipsen kära ni!
  • Skuggan

Har ni serveringspersonal? I så fall tror jag det är lungt. De flesta han nog lätt fixa dryck åt bruden som inte innehåller alkohol utan att skylta med det. Har de varit i brölopssvängen länge så är det säkert inte första gången de varit med om en brud som inte vill ha alkohol i glaset.

Å grattis!

• Tessthemess

Zouzou skrev 2010-05-21 13:28:49 följande:
    På vårt bröllop 5 juni? Är ju så lycklig men ja det är väldigt tidigt (6 veckan nu). Frågan är hur jag ska kunna låta bli? dessutom är bröllopet litet så det kommer märkas att jag inte dricker alkohol..Nån med liknande erfarenhet? Tycker det känns jobbigt om folk får veta under kvällen. Funderar om jag borde berätta tjejgänget innan bröllopet..Tar gärna emot tips!

Du kan berätta för tjejgänget om det känns ok.

Ett tips gällande alkoholen. Häll i vinet i karaffer och ställ en med alkoholfritt vid dig. Har ni serveringspersonal så häller de upp alkoholfritt till dig. Min vän gjorde så på sitt bröllop. Ingen anade något.

Grattis föresten!

• ulfolinda

gick allt bra på bröllopet och med bebisen?

• TheD

OM jag var du :) så skulle jag inte berätta för tjejgänget för det finns ingen chans att det INTE skulle komma ut... du kommer få blickar och leenden osv.. och helt plötsligt så kommer någon fram och frågar och sen bblird det viskningar och sen är det någon som kommer hålla tal osv :)

Hoppas du förstår hur/vad jag menar.

• 11juni2011

Här skrev man värsta långa inlägget så insåg jag att tråden var ett år gammal haha,,, lika bra att sudda,,,

Hoppas det gick bra och att du och bebisen mår fantastiskt!

• TheD
    11juni2011 skrev 2011-04-15 20:31:51 följande:
    Här skrev man värsta långa inlägget så insåg jag att tråden var ett år gammal haha,,, lika bra att sudda,,,

Hoppas det gick bra och att du och bebisen mår fantastiskt!
    JAHA!!! MEn suck...jag kollade inte när den skapades.... hahaha Ja men då får jag hoppas att allt gick bra :D
  • Olga

Jag kan tänka mig att göra en liten överaskning som att ge till era mödrar ett litet paket under middag och berätta att det är från er två... sen öppnar de paket och i dem står var sin bebis plag med Mormor No1 respektive Farmor No1... så kommer alla fatta det och det blir en rolig grej av det liksom... det behöver inte betyda att gästerna kommer glömma av ER under kvällen för att ni berättade om bebsen utan tvärtom...de blir bara gladare skulle jag tro!!

Svar på tråden Hur INTE berätta om graviditet?