• crea diem

Hoppas på fint väder på förlovningsdagen

Vi ska förlova oss om ett par veckor, min man friade för några månader sen, å ringarna är ni beställda....men tänk om de regnar den dagen. Jag har fått fria händer att skapa en romantisk och mysig dag, så förlovningen ska ske vid havet....har som reserv bokat bord på en favorit restaurang, men inte vill jag byta ringar där!!! Natten ska vi tillbringa på favorit hotellet och i favorit rummet...

• Svar på tråden Hoppas på fint väder på förlovningsdagen
  • FramtidaFruSandberg

förlåt, jag fattar inte. Hade han redan friat? Är ni inte redan förlovade då?

• att säga ja

han friade väl utan ring. som min blivande gjorde. sedan väljer man tillsammans ringar och bestämmer ett datum för ringväxling.

det låter som om du har en bra plan, men om det regnar, kan ni inte byta ringar på favorit rummet. eller köra en lyxfrukost hemma och byta då och sedan ha en rakt igenommysdag med restaurang och hotell?

• crea diem

Han friade med en guldkedja som han köpt i investrings syfte som jag fick fria händer att göra om till en vacker ring åt mig.. Å så har vi bestämt en dag i juni som betyder mycket för oss för själva förlovningen. De datumet kommer vi även att gifta oss på om två år...om vi kan hålla oss tills dess å inte gifter oss innan.

• FramtidaFruSandberg

okej, då förstår jag iaf. Min sambo friade utan ring men vi har iaf det datumet som förlovningsdag

• 2011

När jag friade till min W2B regnade det rejält och det blåste som en mindre orkan . Vi var i Frihetsgudinnans krona. Hela statyn gungade och det regnade in, men det blev ett riktigt fint minne i alla fall.

• Evillina

Jag tycker också att den dagen han friade är själva förlovningsdagen. Hmm.

• crea diem

Åååå va jag längtar till att han ska trä på ringen på mitt finger.....
    I dag var vi å kollade på ett hus vi kanske ska köpa...håller tummarna för att priset inte springer iväg allt för mycket....börjar tröttna på distans förhållandet nu... men så är det ju när man träffas  "på äldre dar" man får ta en dag i taget....

• crea diem

Nu är de bara 11 dagar kvar tills jag blir "fästemö".... )

• crea diem

Nu har vi hämtat ringarn .......så spännande....jag har planerat DAGEN.....och hoppas på fint väder..(uppe håll iaf..

• crea diem

Vädret var inte det bästa...det blåste väldigt mycket, så picknicken på stranden fick ändras till en liten lummig hörna i Drottning Silvias rosenträdgård i pildammarna i Malmöö.....så mysigt Men nu är vi iaf. förlovade.. ))

• Syrinx

Åååååååh GRATTIS!!! Det låter som att det blev en minst lika vacker och minnesvärd förlovningsdag, tycker jag Rosenträdgården är ju så vacker och romantisk! 

Svar på tråden Hoppas på fint väder på förlovningsdagen