• elisabettan

- 25 grader.

Vilken typ av blomma klarar av den kylan? Det känns ju lite trist att lägga ut flera tusenlappar på en bukett som inte klarar av kylan eller tvärdör så fort den kommer in i värmen igen. Jag skulle vilja ha en enkel bukett med bl.a. videung. Jag fullkomligen älskar tulpaner, men vet inte om det blir en bra brudbukett? Som alla andra osäkra brudar så frågar jag mina medsystrar! Vad tycker ni? Vad vet ni om blommor i extrem kyla?

• Svar på tråden - 25 grader.
  • passionsblomman

Det fnns inga blommor alls som klarar -25 grader. det är därför det inte finns blommor på vintern i naturen i Sverige...

Frysgrader öht är döden för blommor. Det finns ett fåtal som kalrar någon eller ett par minus, men definitivt inte så låga temperaturer som-25.

Om det är fortografering du tänker på så får ni helt enkelt fota inomhus med buketten och utan bukett utomhus. Mellan lokalerna under dagen måste blommorna skyddas av papper och dessutom komma in snabbt som attan.

Vill du absolut ha blommorna med på utomhusfoton så får du fota efter vigseln och sedan finna dig i att den är offrad och inte kommer att vara fin under middagen sedan.

Svar på tråden - 25 grader.