• Alexandra73

    Inge kul nu....

    Måste bara skriva av mig lite...

    Min älskade blivande man vurpade med barnens fyrhjulning i lördags och skadade BÅDA knäna.. Så nu ligger han på sjukan, vi vet bara att det ena är en "vanlig" vridskada, medans det andra är blodfyllt och har en inre skada, vad vet vi inte en. Väntar på magnetkamera.

    Finns inte en chans att han kommer hem de närmsta dagarna, dels för smärtan är så enorm, sen går det knappt att använda benen å så bor vi 2 trappor utan hiss..

    Vågar man hoppas att han är pigg å kry till augusti??

  • Svar på tråden Inge kul nu....
  • Rosvägen

    Va tråkigt att höra!
    Hoppas verkligen att allt slutar bra till slut och att augusti kommer med ett leende.
    Jag håller tummarna!
    Kram/J

  • cityalven

    Hej!


    Jag tror att du vågar hoppas på att han blir pigg och kry tills dess. Benbrott läker på 6-8veckor. Sedan tillkommer lite rehabiliteringstid så att han får upp muskelfuktioner igen. Det som kan vara jobbigt är just om musklerna är skadade för då kan man ha ont i upp till ett år efter olyckan (ibland mer). Men jag tror inte att det kommer vara ett hinder på er stora dag:)


    Hoppas allt blir bra, håller tummarna för er!


     


     

  • aikidoaasa

    Benbrott läker ganska så snabbt så den delen behöver du nog inte vara orolig över, däremot så kan knäskador ta flera år innan de blir helt bra. Med helt bra menar jag att de fungerar exakt så som de var innan, men de kan ganska snabbt användas till att gå, dansa vals, böja etc...


    Men i övrigt så låter det absolut inte särskilt kul. Hoppas att han snart mår lite bättre och att de hittar vad som är fel.

  • Linfröt

    Det kommer att bli er lyckligaste dag oavsett om det blir som ni har planerat eller om ni får kompromissa lite..

Svar på tråden Inge kul nu....