• Ankiti­m
    Äldre 16 May 16:39
    2093 visningar
    4 svar
    4
    2093

    Tungt...

    Skrev ett par inlägg för ett tag sen, typ ett år sen eller nåt...om en jobbig relation jag var i...


    Inte mycket ha hänt sen dess, jag har kämpat på, mitt humör har pendlat upp och ner, jag har sagt och gjort dumma saker men inte mer än normalt, vad som nu är normalt.


    Nu har jag återigen kommit till brytpunkten....jag orkar inte mer, jag blir inte yngre och jag måste gå vidare med mitt liv utan honom. Han blev chockad och tyckte det kom som en blixt från klar himmel. Och nu tjatar o tjatar han på mig om att ge honom en chans till, att han ska ändra sig, att han gör vad som helst för att inte förlora mig och trycker på mitt dåliga samvete o jag har om och om igen tvingast stå fast vid mitt beslut, hur jobbigt det än är, jag har bestämt mig. Efter att ha försökt tillsammans i 1,5 år så borde det ha blivit bättre vilket det inte har, önskar han kunde se att vi inte är menade för varandra hur mycket vi än önskar det.


    Våra drömmar har krossats o jag försöker gå vidare men idag är det tungt...jag är bara en människa med känslor....

  • Svar på tråden Tungt...
  • MabCar
    Äldre 16 May 16:50
    #1

    En stor kram till dig. Bra gjort att du tog det beslutet, jag förstår att det inte var lätt. Men snart kommer livet att ända och då till det bättre.

  • sun moon
    Äldre 16 May 18:11
    #2

    Har du bestämt dig så har du.. det är väldigt tungt och jobbigt beslut, jag vet för jag har varit där.  


    För min del så bråkade mitt ex mycket på mig, hotade att skiljas om jag inte gjorde det och det.. skrek på mig ibland men han trodde aldrig att jag till slut skulle säga, ja då får det bli så då. Han trodde att han hade mig i ett ekonomiskt "tvång" och trodde aldrig att jag skulle lämna honom. 


    Lovar dig att det kommer att bli bättre En dag kommer du att tänka tillbaka och undra varför du stod ut så länge. Och en dag så kommer du att träffa kärleken igen. Få kärlek från någon som uppskattar dig för den du är. 


    Måna kramar till dig

  • yayita
    Äldre 16 May 18:23
    #3

    Det är jobbigt att inse att man har valt fel och det är som alltid, att sanningen gör ont. Det är jobbigt i början men sen kommer solen och skiner på dig ändå. Du fötjänar  någon som uppskattar dig och som inte drar ner dig. Lycka till med vad du än beslutar att göra, men låt ingen bromsa dig från att nå dit du är på väg! Kram

  • bruden i skogen
    Äldre 16 May 19:37
    #4

    Jag håller upp alla tummar för dej som vågar ta det stora steget att bryta upp ung. En sten förr säkert från ditt hjärta då du nu bestämt dig. Känner hur modig du är. Bra gjort


    Allt för många dras genom många många år kanske 20-30 år innan de förstår att de skulle brutit för länge sedan. men de vågar inte ta steget.


    Ofta tänker man, jag vet vad jag har men vet itne vad jag får, det är ju ändå inte så farligt. Eller vi håller ihop för barnens skull.


    Jag önksar att det finns fler som du som vågar bryta upp tidigt i livet och som då kan starta på nytt.


    Lycka till och stora kramen

Svar på tråden Tungt...