• BabyDo­ll87
    Äldre 16 May 13:54
    3252 visningar
    9 svar
    9
    3252

    Tipps till ett rockabillybröllop?

    Nästa sommar är det äntligen dags för bröllop & det självklara temat för oss är 50tal/rockabilly. Dock är det alldeles för mycket som snurrar i skallen just nu så ideérna & kreativiteten står liksom stilla =P Undrar därför om det finns andra där ute som planerar, har haft eller varit gäst på ett bröllop med samma tema & som har roliga tips & ideer? Allt tas tacksamt emot! =D

  • Svar på tråden Tipps till ett rockabillybröllop?
  • Junebu­g
    Äldre 16 May 15:54
    #1

    Hej! Här finns en tråd där vi pratar 50talsbröllop, välkommen dit! :) www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3664857.html


     

  • J3nn1e
    Äldre 18 May 21:25
    #2

    Det känns som att diors new look är snittet jag skulle tänka mig på klänningen i så fall. Så en korsett och en otroligt fluffig underkjol? Krinolin kanske till och med, det blir ju inte lika varmt. Jag har tänkt i liknande banor själv och köpte min korsett hos viola lahger, de har rätt mycket burleskfolk som handlar hos dem så de verkar kunna lite om 50-tals teman. :)

  • annaoc­hmias
    Äldre 19 May 11:58
    #3

    Och här är den nya 50-talstråden:

    http://brollopstorget.se/Forum-1-73/m3751492.html

  • BabyDo­ll87
    Äldre 21 May 20:01
    #4

    Tack! :)
    Ja, klänningen är klar, eller skissen är klar, mamma ska få sy :)

  • Josse7­70
    Äldre 11 Jun 10:26
    #5

    ett tips till dekoraton är att ha pepitafärgade löpare på borden, det finns också ganska många bra rockabillyband att hyra för en billig peng, hör med lokala raggarklubben om dom vet några.

  • Junebu­g
    Äldre 11 Jun 16:48
    #6
    Josse770 skrev 2010-06-11 10:26:38 följande:
    ett tips till dekoraton är att ha pepitafärgade löpare på borden, det finns också ganska många bra rockabillyband att hyra för en billig peng, hör med lokala raggarklubben om dom vet några.
    Lokala raggarklubbar finns nog inte i storstäderna.. Eller? har ni tips tar jag tacksamt emot! Jag letar som en tok efter ett swingband eller liknande för en billig peng till mitt bröllop utanför Norrtälje/stockholm. 

    Sorry att norpa din tråd TS.. :)

  • BabyDo­ll87
    Äldre 12 Jun 09:51
    #7

    Josse770 - Pipita känns lite för "raggit", kör klassisk 50tal med lite inslag av rockabilly, väldigt rent & enkelt =) Men det var en kul ide!

    Junebug - Raggarklubbar finns nog lite överallt, men är kanske inte så lätta att hitta alla gånger. Letar du band så funderar vi själva på DrKrall, de kör gamla klassiker & det brukar alltid vara röj när de spelar i Åkersberga där vi bor =) Vet dock inte vad de kostar men jag tror inte de är så jättedyra iaf =)

  • Junebu­g
    Äldre 12 Jun 11:54
    #8
    BabyDoll87 skrev 2010-06-12 09:51:13 följande:
    Josse770 - Pipita känns lite för "raggit", kör klassisk 50tal med lite inslag av rockabilly, väldigt rent & enkelt =) Men det var en kul ide!Junebug - Raggarklubbar finns nog lite överallt, men är kanske inte så lätta att hitta alla gånger. Letar du band så funderar vi själva på DrKrall, de kör gamla klassiker & det brukar alltid vara röj när de spelar i Åkersberga där vi bor =) Vet dock inte vad de kostar men jag tror inte de är så jättedyra iaf =)
    Tack för tipset! Har du någon aning om vad de kostar att boka? Jag ska kontakta dem och kolla.. men jag har en tajt budget, inte mer än typ 5000  :(
  • BabyDo­ll87
    Äldre 13 Jun 10:50
    #9

    Ja det är samma här, men jag tror inte att de är alltför dyra. Det står inga priser på deras hemsida tyvärr utan man får ringa för en offert.
    Här är adressen: http://www.doktorkrall.com/ =)

Svar på tråden Tipps till ett rockabillybröllop?