• sandranilsson

Gifta sig i Thailand

Hej alla!{#lang_emotions_laughing} Jag o min sambo funderar på att gifta oss i Thailand Januari 2011. Nu undrar jag om det är någon som gjort det på koh samui för det blir eventuellt där i så fall. Undrar var ni gjorde det o hur de va, kostnad, hotell osv. Behöver alla tips o ideer jag kan få, känns inte som att det finns så mkt info om detta på internet, jag vet ju hur man går till väga när man ska gifta sig i thailand så det är ju inte de jag behöver ha info om utan var man kan göra de på koh samui. Tacksam för svar*

• Svar på tråden Gifta sig i Thailand
  • svalövsbon

vill  bara tipsa dig om att i fall ni vill göra det på stranden, så äger inte alla strandhotell strandremsa på koh samui. kolla det innan!

• sandranilsson

okay ja det är ju bra att tänka på, söker hotell som arrangerar vigselceremoni en har bara hitta två o vet ju inte om de är bra...är de ingen som har gift sig på koh samui?{#lang_emotions_undecided}

• svalövsbon

vilka hotell har du hittat? var på koh samui i januari. gifte mig dock inte, men såg lite av hotellen...

• sandranilsson

vi ska ju också dit i januari, hur var vädret, har blivit lite orolig när det gäller de för många har skrivit att de blåser o regnar en del, jag som trodde de va högsesång då{#lang_emotions_undecided}

hotellen jag kollat på heter lipa resort o rocky resort..

• svalövsbon

det är högsäsong på turister, men inte då det är som varmast.
    på Koh Samui blåser det alltid, men det beror på att det är en ö som ligger väldigt öppet ute i havet.
    blir en hel del vågor in mot stranden, men samtidigt svalkar det väldigt bra också.

• sandranilsson

hur är det med regn o så då, regnade de någe när du var där? trodde de va högsesong då för att vädret är som bäst då.. var bodde du, vi ska bo vid bohput beach för mina föräldrar o min mormor ska med då vi vill bo där det är lite lugnare...vet du hur stranden är där? har du några bra tips på vad man inte ska missa när man är på koh samui?{#lang_emotions_smile}

• svalövsbon

hur mycket regn det blir beror ju alltid på hur regnperioden har varit. en bra regnperiod med MYCKET regn betyder färre regndagar i januari och tvärtom...
    Men fördelen omdet regnar i thailand, så håller det inte på hela dagen, utan det vräker ner i ca 15 min, sen skiner solen igen.
    Vi var 4 veckor i januari i thailand och utav dessa regnade det ca 4-5 dagar. året innan vi var där regnade det varje kväll i 3 veckor. kl. 19.00 började regnet, höll på i 10 min, sen var allt fint igen. så det är helt omöjligt att säga, men 10 min regn överlever man ju, speciellt när man vetat efter regn kommer solsken.
    har sett många uppdukade hotell och stränder i thailand inför vigslar och bröllop och det är bara sååååååååååå fint. ni kommer att få ett fint minne för livet!

• sandranilsson

det låter bra*  Tack för ditt svar{#lang_emotions_smile}

Svar på tråden Gifta sig i Thailand