• pyrro

    Hemska känslor

    Jag har varit så lycklig sen vi förlovade oss och bestämde oss för att ha en lite vigsel med privat känsla för att vi vill fokusera på det som vi tycker att det handlar om nämligen oss och vår kärlek.

    Hans sida verkar inte alls fatta grejen och nu ska till råga på allt hans lillebror gifta sig innan oss visar det sig, med stort bröllop i största kyrkan etc.

    Nu känns det som att det blir en tävling och att dom  inte alls kommer att förstå att vi VILL ha det lilla. Känner inte possitiva känslor mot  hans bror och tjej nu kan jag säga, inte första gången dom gör saker till en tävling,  har varit samma sak när vi väntat barn.

    Usch, jag vill inte alls känna sånna här negativa känslor kring mitt bröllop

  • Svar på tråden Hemska känslor
  • 101127

    Känner igen det där. Min familj var sådan.. vi fick nog.. de stal energi och ork så vi bröt kontakten.

  • fromheretoeternity

    Jag vet precis hur du menar! Vi är i precis samma sits! Vi gifter oss nu i sommar med det minsta bröllopet som min fästmans familj någonsin hört talas om. Endast föräldrar och syskon samt min moster och hans mormor är bjudna. Sammanlagt 22 pers. I min familj är det det största bröllopet hittills
    Men vi kommer visa dem precis hur vackert och underbart ett litet bröllop kan vara! Vi ska vara i mina föräldrars trädgård med ett vackert vitt tält som vi ska dekorera jättefint. Ett långbord med vacker dukning och många fina detaljer i chabby chick-stil.
    Vi har köpt en sänghimmel/myggnät från ikea som kommer hänga över efterättsbordet där vi kommer ha vackra cupcakes, goda kakor, godis etc. Sen ska vi hänga upp vimplar i trädgården och duka upp en grekisk buffé i lusthuset som står i trädgården.
    De tror att det blir världens tråkigaste bröllop och många har sagt att det inte blir ett "riktigt bröllop" men jag är övertygad om att de kommer ändra åsikt den dagen.

    Ni har valt ett litet enkelt bröllop för att Ni vill det, stämmer inte det? Så du är inte avundsjuk på broderns stora bröllop? Är det detta ni vill ha så finns det ju ingen anledning att vara sur, de kan ha det bröllopet de vill ha medan ni får det ni vill ha. Det hade varit värre om ni hade planerat ett stort bröllop och brodern gör samma sak fast veckorna innan och liksom satsar på att göra det "lite bättre". Då hade det varit lättare för folk att "jämföra". Ni blir era bröllop så olika"

  • empa83

    Jag har ett kompispar som är sådant. hon ska vara en av mina tärnor, men det känns så tugnt när hon helatiden ska bräcka mig med sina planer för deras bröllop nästa år. hon pängterar gärna också hur anorlunda deras kommer bli. när vi skulle på parmiddag hos vänner var de tvugna att ha matchande kläder för att de skulle vara snyggaste paret...


    Måste vara ännu värre när det är familjen. Jag tror att erat lilla bröllop kommer bli mycket bättre, alla kommer kunna prata med varandra och verkligen fira er kärlek!
    Jag kan inte hjälpa att känna att man vill bita ifrån, säga något drygt till dom. Hade ju varit tråkigt att bryta med dom som ovan... men ibland blir det så. Jag har brytit med min farmor nyligen och det är svårt...

  • Therese142

    Jag förstår exakt vad du menar.. när vi hade bokat lokal, vi ska gifta oss nästa år, dagen efter får vi alla veta att min lillebror ska gifta sig 3 månader före oss. De hade inte yppat ett ord och vi har sagt väldigt länge att vi skulle gifta oss i augusti 2011. Inget fel att man ska gifta sig men det enda jag kände var att jag fick inte en njuta 1 dag av att planeringen äntligen satt igång. På gott och ont så bor vi inte i samma stad men 2 bröllop i familjen inom 3 månader.. Men men, alla ska gifta sig om de vill men jag vägrar ha jämförelse. Vilket tyvärr jag tror det förekomma..

  • pyrro

    Skönt att höra att det finns dom som förstår....
    Hur man kan tävla i att föda barn?? Jo tex genom att samma dag som vi berättar att vi väntar vårt 1a barn måsta berätta att dom minsann väntar nr två trots att dom precis blivit gravida, precis som ovan säger så fick vi inte ens njuta en dag av det. Sen blev det 9 månader av jämförelse kan jag lova.

    Nä vi vill ju inte ha ett stort bröllop så det är inte avundsjuka på så sätt från mitt håll. Men jag vill inte att vårat ska uppfattas som mindre värt för den delen, men jag tror aldrig att dom kommer att fatta grejen med att ha det litet och intimt....tur att mina sida verkligen förstår det

Svar på tråden Hemska känslor