• flassan

Tårta...

Vi har vart å pratat med en konditor som kan baka tårta för 36/bit. Tycker det är lite dyrt då vi inte är några tårtfantaster. Har letar runt lite mer men det ligger runt där...

Har nu kommit på en egen idé vad tycker ni om denna!

Beställa vita opera/princess tårtor (kan välja annat innehåll) från citygross för 12:-/bit. En rosa ros per tårta ingår då så är det bara att beställa till fler om vi villa ha för 15:-/st.

Sen hyra likadana tårtfat på fot (det blir 4 eller 5 tårtor) som finns där vi hyr vårt porslin (för ca 20:-/st)
    Ställa upp tårtorna på faten på ett bord dukat med vitt linne och rosenblad utstrött?

Tror ni det kan bli fint?

• Svar på tråden Tårta...
  • Kerbaros

Jag tycker det låter jättefint! Om ni vill kan ni annars höra med er konditor, en del hyr ut våningsställningar om ni hellre vill ha det men jag tycker det låter som en kanontårta =)

Vet ni om man kan beställa rosorna i flera färger?

• ZemraBullen

Låter jätte fint. Om ni kan tänka er att baka själva så finns det vit maripan som inte är så dyr.

Min svägerska kommer baka tårtorna själva sen ska vi ta björkstubbar och ställa dem på. De kommer stå på ett bord med vit duk och blommor som matchar resten av dukningen.

Min bättre hälft och jag
  • Katarina Michael

Tycker de låter fint, klart ni kan ha de!

• flassan

vad bra att alla va positiva
    Man kunde hyra ställningen men då vart det massa bestyr med det och i slutändan jättedyrt iallafall... å inte ngn så fin ställning heller...

Baka själva är tyvärr INTE ett alternativ då vi verkligen inte är så "pilliga" att det blir bra...
    Sen 12/bit är ju såpass billigt att vi totalt med tårta ställningar och extra rosor hamnar under en tusenlapp!

Tror att rosorna går att få i fler färger.. vi frågade inte då vi vill ha rosa.. men gula, vita, röda borde ju gå som minst...

• minimis

Låter kanon! Tack för idén :)

• ZemraBullen

Oj så billigt. Då är det ju självklart att ni gör så.

ska jag kolla upp jag med.

Lycka till med allt

Min bättre hälft och jag
  • Peppo79

Vi ska ev också göra ngt åt det hållet. Jag ringde ett kondis och de göra "bara" bröllopstårtor med princesstårte-innehåll, det skulle kosta 32kr/bit vilket vi oxå tyckte var lite väl dyrt. En vanligt princesstårta kostar inte alls så mkt biten, o dessutom kan man beställa en "vanlig" princesstårta med vit marsipan! då betyder det att det är dekorationen som höjer vårt pris så pass. Och efter det så funderar vi på att beställa vita princesstårtor till vanligt tårt-pris o dekorera själva :)
    Så enkelt var det!

• minimis

Ringde city gross i Värnamo nu, de gör en riktig bröllopstårta för 20 kr/bit. Fortfarande mycket billigare än andra alternativ! Likadant hade de tårtställningar! Det kör vi på, vit choklad mousse, mmmmm :)

Svar på tråden Tårta...