• LJochMH

Tårta!!!!!!!

Jag har fortfarande inte bestämt tårta....

Jag har tänkt att göra chockladpuddin med grädde och ett litet hallon på, för jag vet att man inte är så sugen när man druckit och man är nog lite mätt från maten....
    Vad tror ni om det??
    En kompis sa att man SKA ha tårta...... Men måste det alltid va som alla andra???

• Svar på tråden Tårta!!!!!!!
  • Sonja68

Själv är jag allergisk mot måsten och blir lite tvärtemot när någon säger att "man SKA si eller så"...
    Man måste inte alls ha tårta!
    Vi var i valet och kvalet mellan tårta och dessert, för både och kändes för mycket.
    Men vi valde tårta. Vi (särskilt min man) ville göra det där klassiska, skära tårtan tillsammans, du vet. Rätt bekvämt också med tårta. Ställde den på ett kaffebord med koppar och assieter och pumptermosar. Gästerna gick och tog allt själva. Det går ju med små dessertskålar också, men det kan ju ta lite plats, beroende på hur många man är.
    Gör som ni själva tycker blir bäst!

• lolca

Vi hade både efterätt och tårta! :) Mest för att efterrätten vi smakade hos cateringfirman var så god och för att tårtan vi hade provsmakat på ett annat ställe också var himla god. Vi kunde inte välja bort något, så det fick bli båda!

Man kan göra som man vill, har varit med om olika former på bröllop.

• LJochMH

Skönt att höra....
    Gräjen är såhär... Att vi ska ha öppethus på kvällen, då tänkte vi lite lyxigare efterrätt, och typ chokladpudding i små skålar till alla senare... jag ska nog ha det så.....

• Sonja68

LJochMH skrev 2010-05-12 12:18:37 följande:
    Skönt att höra.... Gräjen är såhär... Att vi ska ha öppethus på kvällen, då tänkte vi lite lyxigare efterrätt, och typ chokladpudding i små skålar till alla senare... jag ska nog ha det så.....

Ja men det blir ju kanon! Lycka till

• LJochMH

Tack tack.... tror ni att det finns Vit chockladpudding???

• Mörk Ängel

Det måste man ju kunna göra, men det blir nog hiskeligt sött. Jag älskar vit choklad så när jag var på ett chokladcafé så köpte jag varm vitchoklad att dricka. Vilken miss! Alldeles för sött sött sött!

• LJochMH

Ok Mörk Ängel.... det är ju sant ju.... jag tar nog den vanliga puddingen..;)

• Superstarfia

LJochMH skrev 2010-05-12 12:28:08 följande:
    Tack tack.... tror ni att det finns Vit chockladpudding???

gör vit chokladmousse... :) sjukt gott..

• AndréaK

Finns inga "ska" eller "måsten"! Ni bestämmer själv hur ni vill ha ert bröllop! =)

• LJochMH

Vit chokladmousse låter ju gott!!!!   får prov baka..

• Eriane

Det enklaste är att göra mousse då kan du få precis vilka smaker du vill. Hade vit choklad hallon på dotterns dop, kommer ha vit choklad och blåbär på bröllopet. Sen i höst när min kompis fyller år tänkte jag göra med passionsfrukt eftersom hon älskar det, har dock inte bestämt vad jag mer ska ha än :-/. Men i alla fall mousse kan du smaksätta hursomhelst. Har testat alla möjliga sorter själv.

• 23maj2009

Mousse är ett säkert kort.. om man inte älskar Pannacotta som jag.. :)

• Förväntan2010

Vi ska ha en liten bakelse till varje gäst, fick tag på för 6kr st! :) Så himla bra pris tycker jag!

• LJochMH

vi ska ha "bakelse" till efterrätt....
    Min blivande gör den... (bagarn)....hihihiii

Svar på tråden Tårta!!!!!!!