• Sanna2010

strumpbyxor eller inte??

Kommer ni ha strumpbyxor under brudklänningen??

• Svar på tråden strumpbyxor eller inte??
  • KatjaB

Gillar inte att ha skor utan strumpa i, plus att de är snyggt med stayups så det blir det för min del. Hittade på ebay en variant i hudfärgat med bara spetskanten i ivory.. såna vill jag ha

• FramtidaFruSandberg

jag avskyr stumpbyxor så antagligen inte

• Bride in leather
    Julibrud och nästan 30 skrev 2010-05-10 22:29:33 följande:
    Samma här men man borde kanske testa stay ups innan kanske dom skulle också funka.
    Det har jag testat och det har funkat tillsammans med en strumpebandshållare.
  • Smilla82

Jag ska ha stay ups. Vi gifter oss på sommaren och jag kan tänka mig att det kan "klibba mellan låren" ganska så rejält om det är en lång middag när man sitter länge och kanske blir lite varm. Då känns det lite bättre med ett par strumpbyxor eller stay ups som skyddar/svalkar lite.  

• Superstarfia

Jag får värmeutslag på insidan av låren..

Det går så när har för tätt mellan dom.. ;)

Vet inte hur jag ska ha, har funderat på att ha vita spetsleggings, finns ju många snygga såna och då slipper man fundera över det här med öppen tå på skorna.. me sen vill man ju vara lite sexig och stay ups, eller stockings med strumpeband är ju lite sexigt.. nä de är en svår fråga.. tur att det är ett tag kvar.. :)

• Sebastiána

Definitivt stay-up (om det inte är väldigt varmt såklart). Att gå på toa med stumbyxor...nej, det räcker med brudklänningskrångel.

• att säga ja

jag ska ha strumpbyxor, tunna i offwhite med mönster under foten och runt ankeln. sedan går det en "söm" längs varje ben från hälen upp till linningen. blev glad är jag hittade dem för det var verkligen svårt att hitta vita tunna strumpbyxor och stayups får jag skavsår av.

• BlivandeFruPettersson

Är nog med Sebastiána här. Det kommer förmodligen ta en kvart för mig att gå på toa och lyckas hasa upp klänning och underkjol, så strumpbyxor utöver det känns mest meckigt.

• mrsJR

Här blir det barbent! Avskyr strumpbyxor, tycker att de bara hasar ner och är krångliga att ta av och på när man ska på toaletten, använder det ytterst sällan. Stayups tycker jag är både bekvämt och snyggt men jag ska ha skor med öppen tå och då tycker jag det är finast utan strumpor. Dessutom vill jag ha lite mer avslappnad känsla så barbent it is

• Fårävvör

Hmm, svår fråga!

Strumpbyxor blir krångliga att få på sig efter toalettbesök... Har jag stay-ups brukar jag få kliiga utslag av silikonranden i överkanten... Ett alternativ är väl stockings+strumpebandshållare, men blir det inte samma problem då med toalettbesök?

• mrsJR
    Fårävvör skrev 2010-05-11 13:04:33 följande:
    Hmm, svår fråga! Strumpbyxor blir krångliga att få på sig efter toalettbesök... Har jag stay-ups brukar jag få kliiga utslag av silikonranden i överkanten... Ett alternativ är väl stockings+strumpebandshållare, men blir det inte samma problem då med toalettbesök?
    Man kan sätta strumpebandshållaren under trosorna, då blir det inget bök vid toalettbesök. 
  • Superstarfia

Fårävvör skrev 2010-05-11 13:04:33 följande:
    Hmm, svår fråga! Strumpbyxor blir krångliga att få på sig efter toalettbesök... Har jag stay-ups brukar jag få kliiga utslag av silikonranden i överkanten... Ett alternativ är väl stockings+strumpebandshållare, men blir det inte samma problem då med toalettbesök?

nej då. inte om man sätter trosan över strumpebanden.. ;)

• Vinter10

Hmm, stjäl tråden lite :)

Jag har nästan 100 bestämt mig för en klänning som är rätt snäv över höfterna i undertyget men med ett tunt (genomskinligt) svepande chiffonglager utanpå. Eftersom jag tvärr inte är fotomodellsmal så får jag valkar både av strumpbyxor (i midjan) och av stayups (kring låren), är rädd att detta skall synas genom klänningen. Gifter mig dessutom i December så barbent är för mig inget alternativ. Är det någon som har några bra tips på strumpbyxor eller annat som sitter uppe utan att man behöver känna sig som en kassler?

Svar på tråden strumpbyxor eller inte??