• Zouzou

Byta fotograf?

Jag har länge varit lite tveksam till vår fotograf. Hade en annan innan, men hon backade och då tog vi första bästa. (kommer från en liten stad med litet utbud).

Vår nuvarande fotograf kommer kunna fota 1,5 timme. Och enda alternativ han erbjudit för dåligt väder är studio. Vilket jag tycker är rätt tråkigt. Han är mycket under tidspress denna dag också för att det är skolavslutning.

Själva sessionen kostar 150 e(ca 1500 kr). Sen tillkommer priserna för fotona.

Nu har min bror dock tipsat om en annan fotograf. Han är rätt ung men verkar vara bra av de bilder jag sett. Gillar hans stil.Han har ett paket: fotografering innan av oss (porträtt), kyrkan, plus festen. Vi får alla bilder på DVD i high resolution. Priset för detta är 500e (ca 5000 kr). Det tillkommer också några porträtt på papper.

Vi bor utomlands och tycker det vore så roligt att ha bilder av alla gäster och ta några gruppbilder med familj o vänner också. Vad tycker ni? vilket verkar mer prisvärt? och är 500 e ett bra pris?

• Svar på tråden Byta fotograf?
  • Cometen

Om fotograf nummer 2 är duktig och vet vad han håller på med så är 5000 kr otroligt billigt för det ni skulle få av honom! Men fråga honom om han även redigerar några av bilderna! Det tycker jag är viktigt!

Vad tar fotograf nummer 1 för pris per bild sen?

Men det som är viktigast är att ni blir nöjda med bilderna! Så tar den fotografen som har finast portfolio!

• HappyE

Ja, byt, det låter bättre!

• Zouzou

Tack snälla ni. Jag funderar ännu lite för är väl lite mer kritisk till hans bilder nu. Saknar det där romantiska och milda som ofta blir med lång kort skärpedjup. Han är som sagt ung, och inte så erfaren men verkar vara rätt öppen för förslag också (ville ses innan). Samtidigt är det ju en risktagning! Har mejlat honom om mer önskemål för att se hur han reagerar. Vill ju inte påtvinga honom en annan stil men samtidigt så kostar han ju. Om han inte kommer att vara lyhörd får det vara tror jag.

Den andra fotografen har jag inte fått info från trots att jag frågat om priser. men tror det är dom rätt allmänna.

Har bröllopet 5.6 och NU börjar det bli såå nervöst! Och fotograferingen väckte bridezillan i mig- Alla och allt runt mig borde kretsa kring bröllopet just nu :D

• BrideBecks

Om den nya unga fotografen är öppen för förslag och visar engagemang för hur ni vill ha det så skulle jag satsa på honom. Kolla bara om han redigerar bilderna efter hand och hur han tänker sig ett upplägg för ett bröllop. 

Jag tycker du borde få priser från den andra fotografen vad det kostar per bild innan det börjar fotas.

Gifter mig också 5 juni och jag vet precis hur det känns bara några veckor före! Det är mycket att hålla i skallen samtidigt som jag försöker slappna av. Vissa saker är man ju extra nervös för - mitt dilemma är brudvalsen, min blivande kan inte stava till takt. Men det löser väl sig

• Zouzou

Bridebecks : Nej alltså det är för mycket och jag är utomlands så all kontakt går via mejl..Vad kul att ni gifter er då, hoppas verkligen vi får vackert väder allihopa då :) Lycka till med brudvalsen!

Nu snackade jag med den nya killen, och har verkade säker på att kunna "leverera" liksom. Men äsch vet inte. Är det fler som kommer ha fotograf hela dagen? eller förväntar ni er få massa foton av gästerna? Nuförtiden är ju kamerorna så bra också..

Det kanske inte behövs ens....räcker kanske med våra porträtt innan kyrkan. Sedan samla foton efteråt.

Svar på tråden Byta fotograf?