• Pilvi

Hjälp med arrangemang med luktärter och murgröna?

Jag tänkte försöka ordna blomsterarrangemangen själv, för att vi överhuvudtaget ska klara den ekonomiska biten {#lang_emotions_tongue_out}

Nu undrar jag om nån har tips på enkla och vakra arrangemang med luktärter och murgröna i dukningen?

Jättetacksam för förslag!

• Svar på tråden Hjälp med arrangemang med luktärter och murgröna?
  • naturtanten

tänker mig slingor om vart annat på borden... kanske högre vaser med murgröna o luktärter som hänger ner.... vet inte hur bra luktärter klarar sig utan vatten vid tex bordsdekoration men murgröna ska det inte vara ngn fara med..  Om ni vill ytterligare dryga ut o få lite mer så lägg ut stenar på borden så får murgrönan  slingra sig kring dess... billigt o kan bli riktigt snyggt.. sen luktärtor i låga mindre vaser med dessa

• Pilvi

Tack snälla!

Jag har också varit inne på slingor längs borden. Skulle gärna klara mig utan vaser, då vi har så många bord och det blir dyrt att köpa vaser som man inte gör nåt med sen..

Men luktärterna behöver väl nog vatten... Nån tipsade om att man kan lägga dem som slingor längs boprden och stoppa ned ändan av slingan i ett sånt där plaströr som florister brukar sätta på ändan av lösblommor. Men hur kunde man gömma detta rör på ett snyggt sätt?

Stenar var en fin idé, måste fundera var man kunde samla fina såna...

Fler idéer?

• FiaLottaoälsklingen

har ni inte några vackra glas som ni kan använda som vaser? luktärtor är ofta ganska korta i stjälkarna och det kan bli jättefint att sätta dem i vanliga glas eller vinglas eller liknande

annars finns det plaströr att köpa att stoppa dem i för vatten behöver de, inte så lätt att dölja men ett tips är att köpa färgat sisal på blomsteaffären även kallat trassel so man kan linda in rören i, fråga flosristen =)

• ElinNi

Om du lägger murgrönan på borden så är det lätt att gömma plaströret under. Linda in det med floratejp så det blir grönt först.

• Pilvi

Glas kunde vara en idé... Funderar på att gå och titta på nån loppmarknad om man skulle hitta gamla, udda glas, det kunde kanske bli en ganska fin, sommarromantisk dukning?

Visste inte att luktärter är korta i stjälken, vet egentligen bara hur själva blomman ser ut {#lang_emotions_smile}

Tack för era fina förslag, detta ska nog lösa sig!

• minia

Tycker att det låter som fina förslag. Har också funderat på att ha luktärter i dukningen, så tack från mig med. :)

• naturtanten

rören borde man kunna dölja i små stenrösen på borden, men gillar din ide om småglas.. finns små billiga  ljushållare med på Ikea som  man även kan använda till blommor...

• Bettertogether

Ja, luktärter måste ha vatten, annars slokar de VÄLDIGT fort. :)

Svar på tråden Hjälp med arrangemang med luktärter och murgröna?