• Karin82

    Tips på möhippa i Uppsala

    Min kompis gifter sig i augusti och jag, som ska vara tärna, håller på att försöka få ihop en möhippa för henne. Hon bor i Uppsala och hippan kommer hållas där. Jag har pluggat i Uppsala så jag känner till staden men jag bor inte där nu. Därför är det svårt att få ihop det... Har kontakt med hennes kompisar i Uppsala men det går fruktansvärt trögt... Vill gärna ha förslag!!!! Hon gillar god mat och vin. Bastuflotten är ett alternativ som jag tror skulle passa perfekt. Jag vill verkligen ge henne en riktigt bra dag, för det har hon gjort för mig. Inte alltför pinsamt...

  • Svar på tråden Tips på möhippa i Uppsala
  • smulansson

    Hallå!
    Jag blev hippad i lördags och det var den mest fantastiska dagen...jag blev upphämtad av karl som äger uppsalacykeltaxi.se. I taxin fanns ett paket som jag skulle öppna och där i låg en liten champagneflaska och lite kontanter, kondomer, bindor, halstabletter (jag var hes) m.m. Jag tänkte att shit nu ska jag sälja en massa pinsamma saker, men nej det vara bara för att förvilla mig. I paketet låg även några kort med uppdrag som jag skulle utföra samt en engångskamera där jag skulle föreviga varje uppdrag.

    Uppdragen bestod av:

    köpa en gåva på Vaksalatorg till min fästman för 20kr (loppis där på lördagar)

    Köpa 2 paket jordgubbar. Du måste pruta!

    Fota mig utanför en butik med förlovningsringar och bröllopsbutik.

    Fota domkyrkan

    Hämta gårdagens bröd på Fågelsången och mata fåglarna i Svandammen

    Köpa minigrizzinis på Martinas och lära mig vad "jag ska gifta mig i Italien" heter på Italienska

    Sen efter det skjutsade han mig till Gokarthallen där alla underbara vänner väntade. Vi körde gokart, red tjur och körde sumobrottning.

    Sen bar det av till min systers jobb dit jag hade ögonbindel. Jag fick massage medan alla fixade med lunch. Sen åt vi lunch och alla duschade.

    Sen blev jag iordningfixad med make och hårfix och sen blev det fotosession med en massa olika outfits :)

    Catering på kvällen och en massa vin.

    Jag fick en liten present av alla tjejer som var med och jag skulle gissa vem den var ifrån (något som hörde oss samman)
    Jag fick spräcka ballonger och berätta om tidigare flörtar.
    Jag fick svara på frågor som de hade ställt till min fästman och jag skulle svara rätt.

    Ja jag kan berätta mer om du vill ha tips, men detta var den mest fantastiska dag!

  • smulansson

    Jag glömde skriva att dagen innan, på fredagen, fick jag uppdrag som jag skulle utföra. Bl.a skriva en dikt till Tobias, skriva hans bästa egenskaper, gå till pressbyrån och köpa en hänt extra och säga en viss replik. Där fick jag en lapp om jag skulle gå till HM och hämta ut undanplockade varor. De skulle jag sen ta på mig och bege mig till en bar där mina närmaste tjejer väntade på mig.

  • Bellson

    Shit vilken bra möhippa med låter som! Åh vilka kreativa kompisar du har! Va roligt för dej! 

  • jellyfish

    Jag är med och organiserar en möhippa i Uppsala i juni. Jag var sugen på bastubåten men det blev för dyrt eftersom vi är så få deltagare. Dessutom funderar jag på hur det skulle bli vid dåligt väder. Istället ska vi till höghöjdsbanan i Fjällnora www.naturcraft.se/ och sen blir det hemmaspa för alla närvarande.

  • Serafine

    Höghöjdsbanan är kul! Jag har inte varit just på den i Fjällnora men på en liknande, och oj vad vi skrattade!


    Nuförtiden finns också poledance här i Uppsala :)

  • ElinHelst

    Hej!

    Jag hjälpte nyligen ett gäng tjejer att ordna en möhippa och de blev verkligen super nöjda med dagen.
    De började dagen med att kindnappa henne påväg till jobbet så hon hade verkligen ingen aning.
    sedan belv det champagnemys i en av parkerna. sedan en lång lunch.
    Efter det så hade de ett såkalat stadsuppdrag, där de fick springa runt i staden och göra massa olika uppdrag i grupper och samla poäng. tror det hette Daredevil.
    Och kvällen avslutades med middag och utgång för de som kände sig manade.
     Lyckad och inte så så späcksad dag:)
     

Svar på tråden Tips på möhippa i Uppsala